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
auto

Nagyot zakózott a Tesla Németországban, dörzsölheti a tenyerét a Volkswagen

elektromos autó piac
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

2025 első negyedévében minden második Németországban eladott elektromos autó a Volkswagen gyártmánya volt, és három újonnan forgalomba helyezett elektromos járműből kettő német gyártótól származik – derül ki a Die Welt című napilap jelentéséből.

A német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) által 2025 eleje óta készített regisztrációs adatok a német márkák elektromos autóinak egyértelmű vezetését mutatták.

Összességében a német autógyártók magas növekedési ütemet érnek el a német piacon, és egyértelműen dominálnak” – mondta a lapnak Jan Sieper, az EY tanácsadó cég munkatársa, aki a német autógyártók vezető szerepét részben a márkahűségnek és a bizalomnak tulajdonította. A kínai gyártók ugyan növelték eladásaikat az országban, de mindössze 2 százalékos részesedésükkel még mindig nem játszanak jelentős szerepet a piacon – állapította meg az EY elemzése.

A kínai elektromos autókra kivetett uniós vámok valószínűleg megakadályozzák, hogy komolyan megvethessék a lábukat a piacon. A vásárlók fenntartásai azonban ennél is fontosabbnak tűnnek. „Az első dolog a bizalom és a márkahűség kiépítése. Nem elég jó járműveket importálni alacsony áron” – tette hozzá Sieper.

A Mercedes Benz volt az egyetlen kivétel a németországi trendben. A vállalat 8 százalékos visszaesést tapasztalt az elektromos autóik eladásában belföldön, globálisan pedig még nagyobb visszaesést regisztrált. Az EY jelentése azt is kimutatta, hogy a Tesla az elmúlt egy évben a német villanyautó-piac első helyéről a nyolcadik helyre esett vissza, és ezzel a Hyundai mögé került, miután az eladásai 62 százalékkal zuhantak a tavalyi első negyedévhez képest.

Németországban az év eleje óta a legkelendőbb elektromos autó a Volkswagen ID.7-es modellje, ezt követi az ID.4-es és az ID.5, majd a Skoda, a Seat és az Audi modelljei következnek, és csak a hetedik helyen áll a Tesla Model Y, az első olyan autó a rangsorban, amely nem a Volkswagen konszern valamelyik logóját viseli.

A gyártókra nagy nyomás nehezedik, mert idén szigorúbb CO2-flottacélokat kell teljesíteniük az EU-ban. Ez elsősorban a Volkswagen Csoportot és a Mercedest érinti, amelyek eladásai között még mindig alacsonyabb az elektromos járművek aránya, mint a BMW-nél. Ahhoz, hogy csökkentsék az általuk eladott új autók átlagos CO2-kibocsátását, jelentősen növelniük kell az elektromos autóik értékesítését.

A Volkswagen nyilvánvalóan dolgozik ezen, és a konszern márkái már a megfelelő modellekkel is rendelkeznek a piacon. A Mercedesnek viszont hiányzik egy olyan jármű, mint az ID.7, amelyet könnyen el lehet adni a céges autóvásárlóknak.

Mint arról egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk, az állami támogatások megszűnése nyomán tavaly bekövetkezett visszaesést követően idén újra növekedési pályára állt a villanyautók németországi értékesítése, és az idei év első negyedévében már 38%-kal növekedtek az eladások.

Soha ennyi elektromos autót nem adtak még el Németországban

dr. Papp László (Sol Invictus)

Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás.