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 2025 első negyedévében minden második Németországban eladott elektromos autó a Volkswagen gyártmánya volt, és három újonnan forgalomba helyezett elektromos járműből kettő német gyártótól származik – derül ki a Die Welt című napilap jelentéséből. A német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) által 2025 eleje óta készített regisztrációs adatok a német márkák elektromos autóinak egyértelmű vezetését mutatták. „Összességében a német autógyártók magas növekedési ütemet érnek el a német piacon, és egyértelműen dominálnak” – mondta a lapnak Jan Sieper, az EY tanácsadó cég munkatársa, aki a német autógyártók vezető szerepét részben a márkahűségnek és a bizalomnak tulajdonította. A kínai gyártók ugyan növelték eladásaikat az országban, de mindössze 2 százalékos részesedésükkel még mindig nem játszanak jelentős szerepet a piacon – állapította meg az EY elemzése. A kínai elektromos autókra kivetett uniós vámok valószínűleg megakadályozzák, hogy komolyan megvethessék a lábukat a piacon. A vásárlók fenntartásai azonban ennél is fontosabbnak tűnnek. „Az első dolog a bizalom és a márkahűség kiépítése. Nem elég jó járműveket importálni alacsony áron” – tette hozzá Sieper. A Mercedes Benz volt az egyetlen kivétel a németországi trendben. A vállalat 8 százalékos visszaesést tapasztalt az elektromos autóik eladásában belföldön, globálisan pedig még nagyobb visszaesést regisztrált. Az EY jelentése azt is kimutatta, hogy a Tesla az elmúlt egy évben a német villanyautó-piac első helyéről a nyolcadik helyre esett vissza, és ezzel a Hyundai mögé került, miután az eladásai 62 százalékkal zuhantak a tavalyi első negyedévhez képest. Németországban az év eleje óta a legkelendőbb elektromos autó a Volkswagen ID.7-es modellje, ezt követi az ID.4-es és az ID.5, majd a Skoda, a Seat és az Audi modelljei következnek, és csak a hetedik helyen áll a Tesla Model Y, az első olyan autó a rangsorban, amely nem a Volkswagen konszern valamelyik logóját viseli. A gyártókra nagy nyomás nehezedik, mert idén szigorúbb CO2-flottacélokat kell teljesíteniük az EU-ban. Ez elsősorban a Volkswagen Csoportot és a Mercedest érinti, amelyek eladásai között még mindig alacsonyabb az elektromos járművek aránya, mint a BMW-nél. Ahhoz, hogy csökkentsék az általuk eladott új autók átlagos CO2-kibocsátását, jelentősen növelniük kell az elektromos autóik értékesítését. A Volkswagen nyilvánvalóan dolgozik ezen, és a konszern márkái már a megfelelő modellekkel is rendelkeznek a piacon. A Mercedesnek viszont hiányzik egy olyan jármű, mint az ID.7, amelyet könnyen el lehet adni a céges autóvásárlóknak. Mint arról egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk, az állami támogatások megszűnése nyomán tavaly bekövetkezett visszaesést követően idén újra növekedési pályára állt a villanyautók németországi értékesítése, és az idei év első negyedévében már 38%-kal növekedtek az eladások. Soha ennyi elektromos autót nem adtak még el Németországban dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!