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
auto

Hatalmas árháború kezdődött a kínai villanyautó-piacon

üzlet
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

A kezdőlövést ezúttal a BYD adta le, amire hamarosan érkezett a válasz is.

Meddig fokozható a veszteségek növekedése?

Akció

A BYD 10-30 százalék közötti árengedményeket jelentett be hazai piacán, miután kereskedői raktárkészletei ismét jelentősen növekedtek és már 3-4 havi eladási mennyiségnek feleltek megírja a CnEVPost.

A kínai villanyautós oldal idézi a Deutsche Bankot, amely szerint a problémát az okozza, hogy az autógyártó rendkívül ambiciózus, 30 százalékos növekedési tervet határozott meg az idei évre, de az értékesítési számok csak ennek felével emelkedtek mostanáig. A kereskedők állítólag nem tudnak már még több autót felvenni, ezért szükséges volt a felgyűlt készletek kipörgetése.

A BYD nagy reményeket fűzött az Isten Szeme névre keresztelt vezetéstámogató rendszeréhez, ám az eddig csalódást keltő érdeklődésre talált – véli a pénzintézet elemző csapata.

A BYD mindenbe beleteszi majd Isten Szemét

A BYD két fő termékvonalat forgalmaz saját márkanév alatt, az egyik a Dynasty, amelybe olyan típusok tartoznak, mint például a nálunk Atto néven ismert modellcsalád, a másik az Ocean, amelynek például a Dolphin, a Seal vagy a Sealion is tagja.

A nálunk nemrég bevezetett Dolphin Surf kínai változata (Seagull) például mostantól 20 százalékkal olcsóbb és 2,7 millió forintnyi helyi valutáért vihető haza, de a Dolphin és a Seal 07, illetve a vadonatúj Seal 06 és a Sealion 07 is hasonló kedvezményt kapott. A Seal 07 PHEV változata pedig harmadával kerül kevesebbe. Mint kiderült, az Ocean sorozat jelentős árcsökkenése kicsit megtévesztő, mert az új árakban már benne vannak a helyi támogatások és a roncsprémium is.

BYD Sealion 7

A Dynasty család árainál viszont ezeket nem számolta bele a gyártó, így ott csak 10-20 százalék közötti az engedmény, így például az Atto 3 (Yuan Plus) is 10 százalékkal lett olcsóbb.

Válaszlépések

A BYD árengedményei nem maradtak sokáig válasz nélkül.

A Dongfeng motor a 007 névre keresztelt szedánjának árát 9 százalékkal csökkentette.

Az Audi új, csak Kínának tervezett E5-ös modelljét is műszaki tartalommal megtöltő IM Motors is azonnal lépett, az LS6 SUV 19 százalékkal lett olcsóbb, emellett nulla önerős, nulla kamatos ötéves hitelt ajánl hozzá.

IM Motors LS6

A részben Stellantis tulajdonú Leapmotor, amely nemrég jelentette be, hogy belép a magyar piacra is, a C16-os SUV-jának árát csökkentette 28 százalékkal, míg a C11 hatótávnövelt (EREV) elektromos modell 30 százalékkal lett olcsóbb.

Leapmotor C16

A vásárlók biztosan örülnek az árháború újabb körének, de kérdés, lesz-e halálos áldozata is az ütközetnek.

A NEV, azaz tisztán elektromos és plug-in hibrid modelleket gyártó kínai cégek között a BYD áll a legjobban, ők már 5%-os nyereséget tudtak felmutatni az első negyedévben, igaz, ennek harmada bevallottan állami támogatásokból folyt be. A Leapmotor, a NIO, illetve a hasonló startupok azonban továbbra is veszteségesek, így kérdés, az újabb árcsökkentéseket, hogyan tudják majd megfinanszírozni.

Erre a BYD-ra várt mindenki?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás