PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjNmaW5hbnN6aXJvemFzIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5raWEuY29tL2h1L21vZGVsbGVrL2V2My9iZW11dGF0by8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWV2M2ZpbmFuc3ppcm96YXMnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2tpYS1ldjMtNjAweDUwMC0wNDI1LnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC0wNDI1LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC0wNDI1LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A héten egy szalonmegnyitó és egy kereskedői hálózattal folytatott megbeszélés okán Magyarországon járt az Opel márka vezetője. Florian Huettl a két esemény között szakított időt a magyar autós újságírókkal való beszélgetésre, ahol az elektrifikáció eddigi eredményeiről és a jövőbeni tervekről kérdezhettük. Huettl egy felfokozott hangulatú, de eredményes kereskedői megbeszélésről érkezett, és egyből annak hangsúlyozásával kezdte, hogy mennyire fontos a magyar piac az Opel számára, ahol 1902 óta van jelen. A cég egy új modellciklus elején áll, és végre teljes portfólióval várják a vásárlókat. A tavaly kivezetett Crossland kategóriájába megérkezett a Frontera, ami mellett a megújult Mokka és az új Grandland teszik teljessé a magyar piacon különösen fontos SUV kínálatot. Premier: az új Frontera lehet az Opel elektromos sztárja Az Opel piaci részesedése az idei évben eddig 3,7%, de szeretnének ennél nagyobb szeletet magukénak tudni. Az erős rendelésállomány, különösen a Fronterára leadott rendelések bizakodásra adnak okot. A Stellantison belül az Opel márka a legsikeresebb Európa északi felében – ahova érdekes módon Magyarországot is sorolja –, amivel Huettl egyértelművé tette, hogy nem kell aggódni az Opel jövőjéért, ha Antonio Filosa, a cégcsoport új vezetője netán a márkák közötti tisztogatással kezdené a munkát. Megvan a Stellantis új vezérigazgatója Az Opel első embere kiemelte, hogy örülnek az EU szén-dioxid-szintekkel kapcsolatos lazításának, ami lehetővé teszi, hogy a kereslethez igazodva, szükség esetén az első három évben kisebb lépésekben haladva érjék el a kitűzött kibocsátási szintet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy elengedték volna a célokat. A tavaly 2025-re megfogalmazott 20%-os elektromos részarányt tartani szeretnék. Bár Huettl csak annyit árult el, hogy az elektromos autók piacán picivel alacsonyabb a részesedésük, mint a teljes piacon, amiből az következik, hogy valamivel az EU-s 17% alatt lehet az elektromos autók aránya az Opel eladásain belül. A Frontera érkezésével azonban jelentős javulásra számítanak, hiszen a rendelésállományon belül magas a tisztán elektromos hajtás aránya. Magyarországon például 25%, így a havonta hozzánk allokált 200 darab Fronterából – ami duplája az ugyanebben a kategóriában kínált Crossland korábbi volumenének – akár 50 darab is elektromos lehet. Bár a német cégvezető büszke arra, hogy a korai elköteleződésnek köszönhetően az Opel az első márka, amely elérte, hogy minden modelljéből legyen tisztán elektromos változat is, a teljes átállás ütemével kapcsolatosan már kicsit bizonytalanabbnak tűnik. A beszélgetés során többször is hangsúlyozta, hogy mennyire fontos az a rugalmasság, amit a multi-energia platform biztosít az Opel számára. A Crossland kivezetése és a Frontera forgalmazásának kezdete között hosszúra nyúlt időszak mögött Huettl szerint szoftverfejlesztési nehézségek állnak. Az autó nem állt még készen arra, hogy megfeleljen azoknak az elvárásoknak, amit a vevők egy német autóval szemben támasztanak. Ezért rászánták a szükséges időt az autó véglegesítésére. „Az autósok olyan autót vesznek, ami tetszik nekik, megfelel az igényeiknek és aminek versenyképes az ára. Ezt az autót attól a márkától és kereskedéstől veszik, amelyikben megbíznak” – foglalta össze Huettl, hogy miért nem aggódik a kínai márkák érkezése miatt. Az Opel nemcsak egy autót kínál, hanem egy teljes ökoszisztémát egy olyan márkával és kereskedői hálózattal, amit a vevők ismernek és amiben megbíznak. Egy 126 éves autógyártó számára nem újdonság a verseny, ezzel folyamatosan találkozik. „Az, hogy új versenytársak új technológiákat hoznak a piacra csak inspirál bennünket, hogy versenyképesebbek legyünk, különösen az elektromos szegmensben.” Villanyautó teszt: Opel Grandland Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!