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
auto

Kisebb teljesítménnyel tölt a Volkswagen és a Skoda új akkuja

elektromosautó-akkumulátor

Amikor egy autógyártó frissíti egy modell akkupakkjait, általában javulnak a paraméterek, vagy legalább az ár csökken.

A Volkswagennél ezzel szemben most visszafejlődtek az autók.

Számít?

Új akkupakkot kapott a Volkswagen ID.4 Pro és a Škoda Elroq 85, de nem minden vásárló örül a változásnak – írja az Automobilwoche.

A német konszern a két típusnál az LG akkucelláiról CATL gyártmányra vált és ez azzal jár, hogy a maximális töltési teljesítmény 175-ről 135 kilowattra csökken.

Alapvetően nem hinnénk, hogy a CATL ne tudna ennél gyorsabban tölthető aksikat gyártani – sőt tudjuk, hogy tud –, de valószínűleg vagy az elérhető készletek, vagy az ár korlátozta be a Volkswagen opcióit.

A német autógyártó magyarázata szerint a változásra az ellátási lánc optimalizálása miatt került sor, hogy elkerüljék a fennakadásokat a kiszállításokban. A cég hangsúlyozza, hogy sem a nettó akkukapacitás, sem a 10-80-as töltési idő nem változott érdemben – utóbbit úgy érték el, hogy lassabban tölthető cellákhoz optimalizálták a töltési görbét, amely így nem szalad fel annyira, cserébe lassabban esik.

Ez így annyira azért nem hangzik hatalmas tragédiának, maximum akkor lesz érezhető a változás, ha alacsony töltöttségről és csak keveset töltenénk, mondjuk a hazaút utolsó pár száz kilométeréhez.

Az ID.4 esetében a változás átmeneti, a nyáron visszaáll majd a gyártás a régi akkupakkra, de a cseh testvér marad a CATL cellákon. Akik még a régi paraméterekkel rendelték a kocsikat azok – legalábbis Németországban – 1000 euró kártérítést kapnak a gyártótól.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás