Amikor egy autógyártó frissíti egy modell akkupakkjait, általában javulnak a paraméterek, vagy legalább az ár csökken. A Volkswagennél ezzel szemben most visszafejlődtek az autók. Számít? Új akkupakkot kapott a Volkswagen ID.4 Pro és a Škoda Elroq 85, de nem minden vásárló örül a változásnak – írja az Automobilwoche. A német konszern a két típusnál az LG akkucelláiról CATL gyártmányra vált és ez azzal jár, hogy a maximális töltési teljesítmény 175-ről 135 kilowattra csökken. Alapvetően nem hinnénk, hogy a CATL ne tudna ennél gyorsabban tölthető aksikat gyártani – sőt tudjuk, hogy tud –, de valószínűleg vagy az elérhető készletek, vagy az ár korlátozta be a Volkswagen opcióit. A német autógyártó magyarázata szerint a változásra az ellátási lánc optimalizálása miatt került sor, hogy elkerüljék a fennakadásokat a kiszállításokban. A cég hangsúlyozza, hogy sem a nettó akkukapacitás, sem a 10-80-as töltési idő nem változott érdemben – utóbbit úgy érték el, hogy lassabban tölthető cellákhoz optimalizálták a töltési görbét, amely így nem szalad fel annyira, cserébe lassabban esik. Ez így annyira azért nem hangzik hatalmas tragédiának, maximum akkor lesz érezhető a változás, ha alacsony töltöttségről és csak keveset töltenénk, mondjuk a hazaút utolsó pár száz kilométeréhez. Az ID.4 esetében a változás átmeneti, a nyáron visszaáll majd a gyártás a régi akkupakkra, de a cseh testvér marad a CATL cellákon. Akik még a régi paraméterekkel rendelték a kocsikat azok – legalábbis Németországban – 1000 euró kártérítést kapnak a gyártótól. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!