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 A németországi illetőségű Willms Touristik 18 db városnéző emeletes autóbuszában cserélte a dízelmotoros hajtást elektromosra. Az újjászületett, a MAN által 1988 és 2019 között gyártott járművek idén tavasz óta róják Köln és más német városok útjait. forrás: banke.pro Az átalakítást a dán Banke ApS végezte az Allison Transmission németországi képviselőjével, a DGS Diesel- und Getriebeservice- szel karöltve. A beavatkozás során a régi erőforrást és segédberendezéseit teljesen eltávolították, helyükre a 145 kW teljesítményű, 625 Nm forgatónyomatékot leadni képes Dana TM4 SUMO HP elektromotor és az Allison T280R hatsebességes automata váltó párosa került; utóbbi az elektromos hajtáshoz módosított kivitelben. Az energiatárolás céljára hat darab lítium-vasfoszfát akkumulátorcsomag lett beépítve 240 kWh összkapacitással, mely elegendő hatótávolságot (kb. 200 kilométert) biztosít a városnéző túrákhoz. A művelet során mindössze 6 db ülést kellett kiszerelni a buszból. forrás: banke.pro Az elkészült járművek sikerrel nyerték el az üzemeltetők tetszését. Sascha Willms, a társaság ügyvezető igazgatója, a buszok kényelmét és tartósságát dicsérte: „ Az elindulás sima, a manőverezőképesség kiváló és nincs rázkódás. Alacsonyabb kopásra és karbantartási igényre is számítok. ” A vállalat szándékosan választotta a központi meghajtómotor+sebességváltó elrendezést a direkt hajtással szemben. A konstrukció már számos kommunális járműben bizonyított és Karsten Flamming vezetőségi asszisztens szerint növeli a hatótávot és csökkenti a töltések miatti megállások számát. forrás: banke.pro A dolog pénzügyi oldalát tekintve, a költségek mintegy 80 %-át, 6,5 millió Eurót, a Szövetségi Közlekedési Minisztérium támogatásából, a maradék 2,2 millió Eurót saját erőből finanszírozta a vállalat, beleértve a töltőinfrastruktúrát és a személyzet továbbképzését. „ Mindez soknak hangozhat, de nem kellett új autóbuszokat vásárolnunk és most egy modernizált flottát üzemeltethetünk az elkövetkezendő években” – mondta a cégvezető. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!