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 Az Audi megkezdte a kínai piacra szánt új E5 Sportback típus értékesítését – megnyitották az előrendeléseket. Az elektromos kombi a nálunk az MG márkájáról ismert SAIC vállalattal közösen fejlesztett platformra épül, és a Momenta vezetéstámogató rendszerét használja. Ez az első Audi AUDI, amiről hiányzik a négy karika. Kínából Kínának Az AUDI jelzésű márka, önálló arculattal és weboldallal, a Volkswagen Csoport „Kínából, Kínának” stratégiájának részeként jött létre. Célja, hogy a helyi piac igényeit szolgálja ki, szakítva az Audi megszokott négykarikás logójával. Ezzel állítólag azt üzenik a vásárlóknak, hogy nem a múltra támaszkodnak. Az E5 Sportback az Advanced Digitised Platform (ADP) nevű, 800V-os architektúrájú platformra épül, melyet a SAIC és az Audi közösen fejlesztett és a vállalat szerint mindössze 10 perc töltéssel 370 km hatótáv érhető el a kínai CLTC norma szerint számolva. A belső térben a Qualcomm Snapdragon 8295 chip hajtja az AUDI OS operációs rendszert, amely egy faltól-falig tartó kijelzőn jelenik meg. Ez igazából nem egy, hanem másfél méter üveg alá rakva öt különálló LCD képernyő, amelynek két szélső tagja a visszapillantó-kamera képét mutatja. A beépített AI asszisztenst a TikTok anyavállalata, a ByteDance fejlesztette és a Doubao nevet viseli. A vezetéssegítőt a Momenta szállította, és a rendszer 27 érzékelő adatait használja – köztük egy LiDAR, három milliméteres-hullámhosszúságú radar, 12 ultrahangos szenzor és 11 kamera található. Az adatok feldolgozását az Nvidia Orin X chipje végzi. Az alkatrészek többségét a SAIC gyártja, az összeszerelést a kínai-német vegyesvállalat, a SAIC Volkswagen Automotive Co. végzi Sanghajban. Jelenleg az E5 kizárólag Kínában vásárolható meg. A típus négyféle változatban érhető el, hátsó- és összkerék-hajtással, áruk 235.900 és 319.900 jüan (kb. 12 millió – 16,5 millió Ft) között mozog. Ehhez persze mindig hozzá kell tenni, hogy Kínában nincs ÁFA a villanyautókra és ha ezt elhoznák Európába, akkor a forgalmi adó a szállítási költséggel és a tetemes büntetővámmal megnövelt árra rakódna, ami még azonos nettó ár esetén is legalább 10, a drágább változatoknál 15 millió forintos felárat jelentene. Az alap Pioneer változat hátsókerék-hajtású, 76 kWh-s LFP akkumulátorral (SAIC-CATL), 618 km CLTC hatótávval. A 220 kW-os (295 LE) motorral 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. AUDI E5 Meghajtás Akkukapacitás CLTC hatótáv Teljesítmény Pioneer RWD 76 kWh 618 km 220 kW (295 LE) Pioneer Plus RWD 100 kWh 773 km 300 kW (402 LE) Pioneer Quattro AWD 83 kWh 623 km 386 kW (518 LE) Flagship Quattro AWD 100 kWh 647 km 579 kW (776 LE) A csúcsfelszereltségű Flagship Quattro duplamotoros összkerék-hajtású – az első motor 200 kW-ot, a hátsó 379 kW-ot teljesít. Az együttes maximális teljesítmény 579 kW (776 LE), ami 3,4 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé. A CATL 100 kWh-s NMC akkumulátora 647 km CLTC hatótávot biztosít. Az E5 Sportback egy 5 ajtós, 5 üléses kombi, méretei 4881/1960/1479 mm (hosszúság/szélesség/magasság), 2950 mm-es tengelytávval – írja a Car News China. Megérkezett az Audi, amin már nincsenek karikák 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!