Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Amikor hosszabb úton autót tesztelünk, például az Adria szimulációk során, még a mosdóba is futni szoktunk, hogy lehetőség szerint csak a töltések miatt várakozzunk. A valóságban, ha nyaralni megyünk, akkor nem akarunk rohanni, másrészt, ha többen ülnek az autóban, akkor több az emberi szükségletek miatti megállás is. Tesla Model Y háziverseny az Adriára – az idő pénz PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS92b2x0aWUtYmxhY2stZnJpZGF5LWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMS5qcGVnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS92b2x0aWUtYmxhY2stZnJpZGF5LWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMS5qcGVnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A 800 kilométert a legutóbbi Adria teszteken mindegyik autó 8 órán belül tette meg. Június elején azonban nem csak tesztként, hanem valóban elmentünk a tengerpartra nagyakkus, hátsókerekes Tesla Model Y-nal. Ugyan nem Horvátország, hanem Olaszország, azon belül is a Miskolctól 820 km-re lévő Grado volt a cél. Így talán érdemes összefoglalni, hogyan zajlott a mi esetünkben az utazásunk a valóságban. Munka után, 16:20-kor indultunk, a Tesla navigáció 00:47-es érkezést jósolt egy székesfehérvári 7 perces, egy sormási 21 perces és egy ljubljanai 6 perces töltéssel. Mi azonban nem szerettünk volna hajnal 1-kor érkezni (sem később indulni és egész éjjel utazni), helyette indulás után foglaltunk egy Balaton környéki szállást egy éjszakára. Este 7 után megálltunk vacsorát és reggelit vásárolni, ami 40 percesre sikerült, eközben az autónk 95%-ra töltődött. 20:30-kor a szállásra érkeztünk, vacsoráztunk, aludtunk, reggeliztünk, majd 6:45-kor tovább indultunk. Az első megállót már 8 óra körül igényelte valamelyik családtag, jó 10 percet álltunk is egy pihenőben egy nagyteljesítményű töltő mellett, de „sajnos” az autónk Superchargeren ingyen tölt, így ezúttal a töltőoszlopot nem vettük igénybe. Inkább egy órával később is megálltunk egy kávészünetre, ami 21 perces lett. Ljubljanánál a navigáció leterelt dugó miatt az autópályáról, végül délre értünk célba. Terv Valóság Menetidő: 8:27 Menetidő: 9:15 Töltések ideje: 0:35 Töltések ideje: 1:01 Egyéb állásidő: 0:13 Hazafelé sajnos nem állhattunk meg aludni egyet félúton a másnapi munka és iskola miatt. Reggel 9-kor indultunk a szállásunktól, de 20 perc múlva már meg is álltunk egy bő fél órás bevásárlásra, mert az előző napokban nem vettük meg, amit haza szerettünk volna vinni, azaz gyakorlatilag 10-kor indultunk haza. A Tesla navigáció a hazaérkezést 19 óra utánra prognosztizálta, Szlovéniát átrepülve Sormásra tervezte az első töltési megállót, mi azonban már Ljubljana környékén éreztük, hogy ez nem fog menni, amikor a várost elkerülő autópálya építése miatt araszoltunk a dugóban. Végül a Slovenska Bistrica-i Superchargerig sikerült halogatni a megállást, amit hajszálpontosan 3 óra autózással értünk el. Bár az autó gyorsabban töltött volna Sormáson, ha úgyis állunk, nyilván töltünk is (26 percet). Így azonban a Tesla már nem kért Sormásnál töltést, ha Miskolcig nem is, de Szigetszentmiklósig elegendő energiát kaptunk. Maribornál is építik az autópályát, ezért volt egy 20 perces dugó, majd a határig csak 110 km/h a megengedett tempó, átlagsebesség-méréssel. A lényeg, hogy természetesen nem bírtuk Budapestig az utazást, és nem is egy ingerszegény autópálya pihenőben szerettünk volna nyújtózni egyet, ezért Fonyód környékén lehajtottunk az autópályáról a Balaton parton kellemes környezetben enni egy fagyit. Ezután szembesültünk az M7-esen az útépítések és a Balatonról hazafelé tartók kombinációjával, nem volt őszinte a mosolyom, amikor Siófok után a navi leterelt az autópályáról. A 7-es főúton is lépésben haladtunk, és közben úgy döntöttünk a vacsorát már nem a kocsiban ülve szeretnénk elfogyasztani, ezért most sem jutottunk el az autó által javasolt töltőállomásig, helyette Székesfehérvárnál dugtuk be az autót, ami 88%-ig töltődött amíg a család megvacsorázott. Budapesten még megálltunk egy gyors szülinapi köszöntésre, végül innen már zavartalanul haladtunk hazáig, 21:30-ra meg is érkeztünk, 12 és fél órával azután, hogy kiléptünk a szállásunk kapuján. Rohanunk eleget a hétköznapokon, nyaraláskor én nem szeretnék. A lehetőségekhez mérten a kényelemre törekedve családi nyaraláson 820 km több mint 12 órás teljes menetidőt jelentett a gyakorlatban. Az elvben 7 órás tiszta menetidőhoz adódott összesen 3 óra dugóban araszolás és 4 × fél óra pihenés, miközben azon megy a kommentekben a vita, hogy a dízel 5 perces tankolásával szemben egy elektromos autó 2 × 15 perc töltést igényel egy tengerparti úton… Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó