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
auto

Csökkent a Nio vesztesége, év végén már nyereségesek is lehetnek

üzlet

A Nio a kínai prémium villanyautók egyik legismertebb gyártója, mostanra pedig a cég már két almárkával, az Onvóval és a Firefly-jal is bővítette kínálatát. Eddig azonban minden negyedévet veszteséggel zártak.

Ez most 2025 Q2-ben sem volt másként, de állítólag a negyedik negyedévre már nyereséget terveznek.

Kevésbé rossz

A várakozásoknál alacsonyabb, 4,995 milliárd jüanos, azaz nagyjából 235 milliárd forintos veszteséget jelentett a Nio az idei második negyedévben, ami másfél éve a cég legjobb eredménye. Az idei év első három hónapjához képest 26 százalékkal, a tavalyi év azonos időszakához képest viszont csak 1 százalékkal csökkent a veszteség.

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

A mérséklődő veszteség több költségcsökkentő lépésnek köszönhető a cég közleménye szerint. Mivel már több új fejlesztésen túl vannak, alacsonyabb volt a K+F kiadás, de az év elejéhez képest 10 százalékkal kevesebbet költöttek bérekre és egyéb, a gyártást és értékesítést támogató tevékenységekre is – írja a CnEVPost a negyedéves befektetői konferenciahívást dokumentáló jegyzetében.

A vállalat tervei szerint a veszteség tovább csökken majd a jelenlegi, harmadik negyedévben, és

a mérleg végre pozitívba fordulhat az év utolsó három hónapjában, amelyre nyereséget várnak – legalábbis non-GAAP metrika szerint. Ehhez 16-17 százalék közötti haszonkulcsot céloznak meg az autógyártás területén.

A második negyedévben a Nio három márkája összesen 72.056 autót értékesített (+26%), amely 19,1 milliárd jüan (~900 milliárd forint) árbevételt jelentett.

A vállalat a negyedik negyedévre havi 25 ezer autóra akarja növelni az Onvo márka és 6000 autóra a Firefly gyártási kapacitásait. A cégnél a jelenlegi szűk keresztmetszet az új ES8 SUV 102 kWh-s akkupakkjának gyártási üteme.

Felemás eladások

A Nio márka jelenleg az ET5, ET5, ES6, EC6, ET7, EC7 és ET9 modelleket forgalmazza. Napokon belül megkezdődhetnek az ES8 SUV kiszállításai, amelyet még idén az ES7 és ES9 SUV páros követ majd – igy a szedánok, kupék és kombik mellett a jól jövedelmező nagy, prémium SUV kategóriában bővíti a cég a kínálatot.

Erre szükség is lesz, ugyanis az év első nyolc hónapjában a Nio márka értékesítési számai 24 százalékkal csökkentek.

Ez azonban csak a történet fele.

A cég az utóbbi évben bevezette Onvo és Firefly márkáit is, amelyek kedvezőbb áron kínálnak villanyautókat, de még mindig a piac minőségibb feléhez tartoznak.

Az Onvo márka idén nyolc hónap alatt 54,3 ezer, míg a Firefly áprilisi indulása óta 14,56 ezer autót szállított le a vásárlóknak, így összességében a fő Nio márkával együtt

a Nio Inc. autógyártó 166.472 autónál jár 2025-ben, ami 30 százalékos növekedés.

Ám az is igaz, hogy mivel a növekedés az olcsóbb márkáktól érkezett, az autókon realizált bruttó haszonkulcs 12,2 százalékról 10,3-ra csökkent a második negyedévben (év/év).

A Nio márka újdonságai mellett az Onvo is erősít majd, mégpedig az egyetlen L60-as SUV nagytestvérével, az L90-el.

Az is kiderült azonban a negyedéves telekonferencián, hogy jövőre mégsem érkezik meg a Firefly második modellje.

A harmadik negyedévre a Nio Inc. 87-91 ezer közé teszi értékesítési célját és mivel már csak egy hónap van hátra a negyedévből, feltehetőleg elég pontosan látják az alakuló számokat.

A negyedik negyedév viszont nagyon ambiciózus, ha hihetünk a cégnek, 150 ezer autó kiszállítását célozzák meg.

A túlélésért küzd a Nio?

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás