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
auto

A kényelem ára: mennyivel drágább a töltés Tesla Multipasst használva?

A Tesla Hollandiában kezdte meg a Multipass szolgáltatás bevezetését, melynek lényege, hogy a harmadik fél által üzemeltetett töltőállomásokat a teslások a Tesla kulcskártyával vagy a Tesla applikációból is elindíthatják, így nincs szükség minden egyes elektromobilitási szolgáltató saját applikációjának letöltésére.

Még egyszerűbb lesz a teslásoknak a töltés

A legtöbb autógyártó már hosszabb ideje kínál hasonló megoldásokat, melyeket „márkakártya” néven szoktunk emlegetni, és általában egy RFID kártyát takar, de nagyon sok elektromobilitási szolgáltató rendelkezik kiterjedt roaming szolgáltatással, azaz az otthon megszokott applikációval vagy RFID kártyával, kulcstartóval is indíthatunk más cégek által üzemeltetett töltőoszlopokat, akár külföldön is.

Ezek a megoldások kétségkívül kényelmesek, azonban többnyire kisebb-nagyobb felárral vehetjük igénybe a harmadik fél által üzemeltetett töltőket.

Mennyi a „világjegy” felára?

A Multipass aktiválásakor sok holland töltőállomás árai megjelentek a magyar Teslák képernyőjén is, így egyszerű volt összevetni néhány nagyobb szolgáltató árát, ezért megnéztük, mennyi a felár, ha a saját applikációk helyett a kényelmesebb Tesla appos töltésindítást választjuk.

Az Ionity töltőket minimális, 1 centes felárért indítja a Tesla Multipass, feltéve legalábbis, hogy nem rendelkezünk Ionity előfizetéssel. Hollandiában ugyanis az Ionity listaár 71 cent/kWh, a Tesla Multipass ár 72 cent/kWh, de Ionity Power vagy Motion csomagra előfizetve lényegesen olcsóbban, már 39 vagy 49 centért tölthetünk.

A Shell Recharge töltők teslás indításáért sem kell jelentős felárat fizetni, legalábbis Hollandiában. A Tesla műszerfala szerint 0,84 EUR/kWh a töltési díj, a Shell Recharge applikáció pedig 0,78 euróért listázza ugyanazokat a töltőket.

A Shell Recharge esetén érdekesség, hogy – bár nekünk nem sikerült reprodukálni – az X-en (Twitter) megosztott fotó szerint egyes németországi töltőknél is megjelent a Tesla Multipass ár. Ez esetben már jelentősebb a „kényelmi díj”, ugyanis a Pirna településen lévő töltőt Shell Recharge applikációval 56 centért, Tesla Multipassal 79 centért indíthatjuk.

fotó: X @Electric_Maik

A Vattenfall incharge esetében már komolyabb felárral találkoztunk. A Teslánál 92 centes árért igénybe vehető 120 kW-os töltőoszlopok a Vattenfall incharge alkalmazásból 0,7744 euróért használhatók, így itt már 19 százalék a kényelem felára. A kilowattóránként kb. 58 forintos felárral számolva egy átlagos Tesla akku közel üres állapotból történő teletöltése már nagyjából 4000 forinttal kerül többe, mintha letöltenénk a szolgáltató saját alkalmazását.

A Fastned töltői jelentik a kakukktojást: a Tesla képernyője szerin 73 cent/kWh a töltési díj, miközben a saját applikáció szerint 74 eurócent/kWh díjért tölthetünk.

A Tesla Multipass szolgáltatásról alábbi cikkünkben írtunk részletesen.

Még egyszerűbb lesz a teslásoknak a töltés

1000 km-re elegendő Supercharger használatot kapsz ajándékba új Model 3 vagy Model Y autódhoz, ha szocske ajánlói kódjáról indítod a vásárlást.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás