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 Sikeresen zárult az az öt hetes intenzív teszt, melynek során a Mercedes-Benz extrém körülmények között próbálta ki új üdvöskéje, az eIntouro helyközi autóbusz képességeit. A megmérettetésre Dél-Spanyolországban, Andalúziában került sor, ahol a rekkenő 45 fokos hőségben előbb 2500 m magasra kellett felkapaszkodniuk a prototípus járműveknek a Sierra Nevada hegységben, majd onnan elektromos visszatápláló fékezéssel biztonságosan leereszkedniük, mindezt teljes terheléssel. A próbák során a mérnökök árgus szemekkel figyelték, hogyan viselkedik az akkumulátor hőmenedzsmentje, hogyan bírja szusszal a légkondicionáló és az elektromos hajtáslánc illetve hogyan alakulnak a töltési görbék a villámtöltések alkalmával. Az átfogó tesztek során nem csupán a sorozatgyártás beindítása előtti végső optimalizáláshoz tettek szert értékes információkra a szakemberek, hanem arról is megbizonyosodhattak, hogy az eIntouro még extrém nyári hőmérséklet mellett is teljesen működőképes. Az autóbuszok a Mannheim-Granada-Mannheim közötti, közel 4.000 kilométeres utat saját lábon tették meg, napi futásteljesítményük pedig 300-500 kilométer között alakult. A járművek a tesztekre menet és visszafelé jövet rövidebb utakon is bizonyították alkalmasságukat. fotó: daimlertruck.com A Daimler Buses összes új típusát átfogó tesztelésnek veti alá a sorozatgyártás beindítása előtt: a biztonsági és terhelési próbák mellett extrém időjárási körülmények között is vizsgáznak a járművek. A most elvégzett nyári próbatételt megelőzően – tavaly télen – két prototípus eIntouro elektromos busz már sikerrel teljesítette a komplex téli teszteket a finnországi Rovaniemiben, mínusz 30 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett. A terheléses próba „utasai” fotó: daimlertruck.com A Mercedes-Benz eIntouro az ismerős, dízelmotoros változat alapjaira épül; segítségével a gyártó képes lesz a klasszikus helyközi útvonalakra, rövidebb kirándulásokra, iskolai járatokra is környezetbarát járművet kínálni. A 12,18 méteres változat mellett rendelhető lesz egy hosszított, 13,09 méteres variáns is eIntouro M néven, ezáltal a maximális ülőhelyek száma 50 és 63 között változtatható majd. Újdonság, hogy – az európai buszok történetében először – immár nem kell a szoftverfrissítések miatt szervizbe látogatni, azok távoli elérés segítségével települnek majd fel a járművekre. Az eIntouro már most megrendelhető, világpremierjére a brüsszeli Busworld Europe 2025 nemzetközi kiállításon kerül majd sor október 4. és 9. között. fotó: daimlertruck.com Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!