Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
A Ballard Power Systems neve ismerősen csenghet azoknak, akik eddig is figyelemmel kísérték az alternatív hajtású buszok legújabb kori történetét; a gyártó adatai szerint már több mint 850 Ballard tüzelőanyag-cellával szerelt jármű közlekedik Európa-szerte, melyeknek egyik példányával a hazai utazóközönség is megismerkedhetett közelebbről. A Solaris Urbino 12 Hydrogen típusú autóbusz, hazánk első zöld rendszámos hidrogénbuszaként Debrecenben, Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben végzett utasforgalmi teszteket a HUMDA Zrt. megbízásából. A kanadai cég most egy új, városi buszokba szánt modullal rukkolt elő, melyet a Busworld Europe 2025 nemzetközi kiállításon fog bemutatni Brüsszelben. Solaris Urbino 12 Hydrogen tesztbusz Debrecenben fotó: DKV/Facebook Az FCmove-SC névre keresztelt üzemanyagcella-modul az integrált DC/DC átalakítóval 25%-os térfogatalapú teljesítménysűrűség-növekedést és 25%-kal magasabb maximális bemenő hűtőközeg-hőmérsékletet kínál (ez utóbbival egyszerűbbé téve a járművek hőmenedzsment-rendszerét) mindezt 40%-kal kevesebb alkatrészből. A Ballard új terméke legalább 75 kW csúcsteljesítmény elérését célozza meg, folyamatos üzemre és magasabb hőtartalékra optimalizálva a jobb hatékonyság érdekében. Ezen tulajdonságok kisebb hűtési igényt támasztanak a járművel szemben és több hulladékhő felhasználását teszik lehetővé a hidegebb hónapokban, tovább csökkentve az üzemeltetési költségeket a hagyományos dízelbuszokhoz viszonyítva. A hatékony alrendszereket úgy tervezték, hogy a közösségi közlekedésben szokásos üzemi ciklusok mellett körülbelül 25.000 üzemórás várható élettartamot biztosítsanak.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 fotó: Ballard Meglátásom szerint pont a helyi közlekedés az, ahol a tisztán akkumulátoros járművek mára behozhatatlan előnyre tettek szert az új kémiákkal és DC töltési megoldásokkal; kíváncsian várom hát, mennyire fognak két kézzel kapkodni az üzemeltetők a hidrogénhajtású buszokért. A bonyolultabb felépítésen kívül a megoldás ellen szól a töltőinfrastruktúra telepítésének horribilis ára valamint a hidrogén előállításának, összesűrítésének energiaigénye és a technológia összességében rosszabb hatásfoka. A mostanában felszaporodott üzemanyagcellás hírek tanúsága szerint azonban a gyártók még mindig látnak fantáziát ebben az alternatív hajtásrendszerben, így csak az idő adhat választ arra, valóban minden felhasználási területen életképes megoldásról van -e szó. A Ballard FCmove-SC modult és a gyártó más közlekedési megoldásait október 4-e és 9-e között tekintheti meg a nagyérdemű Brüsszelben, a Busworld Europe 2025. kiállítás 9-es csarnokának 579-es standján. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!