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 A Dacia is érezheti, hogy egyre erősebb a verseny az elektromos kisautók szegmensében, merthogy a tavalyi megújulását követően most ismét átfogó frissítésnek vetette alá népszerű városi villanyautóját, a Springet. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2tvZGEuaHUvZWxyb3EvZWxyb3EiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnNrb2RhLmh1L2Vscm9xL2Vscm9xJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOS9jdXRvdXQtZWxyb3EtMTIwMHgxNjAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOS9jdXRvdXQtZWxyb3EtMTIwMHgxNjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2tvZGEuaHUvYXotdWotZW55YXEvZW55YXEiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnNrb2RhLmh1L2F6LXVqLWVueWFxL2VueWFxJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOS9jdXRvdXQtZW55YXEtMTIwMHgxNjAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOS9jdXRvdXQtZW55YXEtMTIwMHgxNjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2tvZGEuaHUvc3VwZXJiLWNvbWJpL3N1cGVyYi1jb21iaS0xIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5za29kYS5odS9zdXBlcmItY29tYmkvc3VwZXJiLWNvbWJpLTEnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA5L2N1dG91dC1zdXBlcmItMTIwMHgxNjAwLTJ1ai0yMDI1LTA5LTMwLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDkvY3V0b3V0LXN1cGVyYi0xMjAweDE2MDAtMnVqLTIwMjUtMDktMzAuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az idei modellfrissítés továbbfejlesztett platformot, új motorokat, és számos műszaki finomítást hoz, amelyek növelik a vezetési élményt és a mindennapi használat komfortját. Az átdolgozott padlólemez merevebb szerkezetet kínál, javítja a súlyelosztást és stabilabbá teszi az autót, míg a frissített futómű és most először minden változathoz járó stabilizátorrúd fokozza a kanyarstabilitást. A Dacia Spring két új teljesítményszintet kínál: 52 kW (70 lóerő) és 75 kW (100 lóerő) teljesítményű motorok váltják a korábbi 33 kW (45 lóerő) és 48 kW (65 lóerő) egységeket. Ezek az új motorok jelentősen gyorsabb és erőteljesebb közlekedést tesznek lehetővé a 80 és 120 km/h közötti sebességtartományban, így a városon kívüli forgalomban is kényelmesebbé válik a vezetés. A gyorsulás 80-120 km/h között a 100 lóerős változatnál 6,9 másodperc, a 70 lóerősnél 10,3 másodperc, szemben a korábbi 14, illetve 26,2 másodperces értékekkel. A karosszéria aerodinamikáját is javították, első, oldalsó és hátsó légterelő elemekkel csökkentve a turbulenciát, valamint a hátsó spoilerrel mérsékelve a légörvényeket, ami sokat javított a jármű légellenállásán. A 308 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával 1004 literre bővíthető. A belső tér további 32 liter tárolóhellyel rendelkezik, a Power to Object (V2L) opció pedig lehetővé teszi külső elektromos eszközök üzemeltetését az autóról. A digitális élményt a 7″-os, személyre szabható műszerfal és a Media Control rendszer biztosítja az Essential és Expression változatokban, míg az Extreme kivitelhez 10,1″-os központi kijelzős Media Display jár vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatással. Opcionálisan elérhető a Media Nav Live, amely nyolc évig folyamatosan frissített navigációt és valós idejű forgalmi adatokat biztosít. A Spring minden változata kompatibilis a Dacia YouClip kiegészítőkkel, amelyek segítségével a belső térben könnyedén rögzíthetők pohártartók, telefontartók, lámpák és más praktikus eszközök. Az új, 24,3 kWh-s lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor immár 40 kW-os DC töltést kínál az előző 30 kW helyett, így a 20-80%-os töltéssel mindössze 29 perc alatt végezhetünk ideális körülmények között. A 7 kW-os AC fedélzeti töltő továbbra is alapfelszerelés marad. A Spring továbbra is a legkönnyebb négyüléses elektromos autó a piacon, mindössze körülbelül egytonnás tömeggel, ami a hatótávolság optimalizálásában is kulcsszerepet játszik. A valós használati adatok alapján az autók napi átlagosan 34 km-t tesznek meg, így a 225 km-es WLTP kombinált hatótávolság bőven elegendő egy teljes munkahétre egyetlen töltéssel – jegyzi meg a Dacia. A Spring a frissítést követően is megőrzi alacsony árát, az alapmodell 16.900 eurótól indul, és a teljes kínálat 20.000 euró alatt marad. A jó ár már csak azért is különösen fontos, mert a modellnek egyre kiélezettebb versenyben kell helytállnia – a hazánkban jelenleg kapható két legolcsóbb elektromos autóról alább olvashatók a részletes tesztek. Villanyautó teszt: Leapmotor T03 – a legolcsóbb elektromos autó Magyarországon Villanyautó teszt: BYD Dolphin Surf – városi gokart 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!