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
auto

Ezek a legjobb közepes családi villanyautók, megfizethető áron

2025. 10. 25 - Biró Balázs - 0
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

Előző összeállításunkban a D-szegmens megfizethető(bb) ajánlatait tekintettük át, amelyek ideális családi villanyautók lehetnek 2-3 gyerekkel is. De a vásárlók egy részének az akár 4,8 méteres hossz, és a még az általunk felső határnak szabott, amúgy ebben a kategóriában korrekt, 17 milliós alapár is túl sok lehet, ezért körülnéztünk egy mérettel lejjebb is.

Korábbi cikkünk kiegészült a Ford Capri és Kia EV5 modellekkel, így érdemes lehet ismét áttekinteni:

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

Ezek Magyarország legolcsóbb nagy, családi villanyautói

Kisebb igények

Bár ezek a méretkategóriák kicsit képlékenyek, nincsenek feltétlenül kőbe vésve, C-szegmens alatt most a 4,3-4,5 méter közötti személyautókat értjük és ezek közül is az SUV, ötajtós és kombi modellek jöhetnek szóba a családi felhasználás miatt.

Ahogy a múltkor, most is húzunk egy árhatárt: az alapár legfeljebb 15 millió körül kezdődhet, de ahogy látni fogjuk, több modell már 13 milliótól is elérhető.

Korábbi műszaki és felszereltségi követelményeinken csak egy kicsit lazítottunk, és 400 helyett lementünk 340 kilométeres hatótávig az eggyel kisebb kategóriában. Igen, logikusabb lett volna a 350, de ennyire nem akartunk szőrös szívűek lenni az MG-vel.

  • Minimum 340 km WLTP hatótáv
  • A 100 kW feletti / 40 perc alatti 10-80-as töltés
  • A hőszivattyú, valamint első ülésfűtés, és ha lehet kormányfűtés is a listán vannak, mivel ezek nem egyszerűen kényelmi extrák, a téli hatótávot is lényegesen tudják javítani.
  • Automata LED fényszórók.
  • Legalább tolatókamera és hátsó parkolószenzor legyen benne.
  • Adaptív tempomat, lehetőleg sávtartóval.
  • Android Auto vagy jól használható saját infotainment.
  • Négy, vagy ötcsillagos EuroNCAP törésteszt.

A kínálat

A könnyebb áttekinthetőség kedvéért listánkat két részre bontottuk, kezdjük az ABC első felével.

Ahol rendelkezésre állt, ott a 10-80 százalék közötti DC töltés idejénél a saját mérésünk adata szerepel és az autópályás hatótávbecslés is a Villanyautósok fogyasztástesztjén alapul, 110 km/h átlagsebességet feltételezve, ami sok év tapasztalata alapján a jellemző adat, ha nagy távot megyünk 130-as tempomattal.

Márka BYD Ford Hyundai Kia Leapmotor
Típus Atto 3 Explorer Kona EV4 B10
Variáns Comfort SR
Style
64,8 kWh
Prime Limited
Standard Range
Air
Design
Ársáv (m Ft) 15-16 13,3-20,1 13,3-18 14,5-19,5 13-14,5
Konkrét felszereltség (m Ft) 15 13,3 15 14,5 14,5
Méretek
Hossz (mm) 4455 4468 4355 4430 4515
Tengelytáv (mm) 2720 2767 2600 2820 2735
Szélesség tükrökkel (mm) 2050 2063 1825
+ tükrök
1860
+ tükrök
1885
+ tükrök
Magasság (mm) 1615 1630 1575 1485 1655
Első csomagtartó (l) 0 0 27 0 25
Hátsó csomagtartó/ lehajtott (l) 440/1338 532/1460 466/1300 435/1415 420/1300
Tömeg (kg) 1750 1908 1698 1736 1845
Fordulókör (m) 10,7 9,7 10,7 10,9 10,7
Műszaki adatok
Nettó akkukapacitás (kWh) 60,5 52 64,8 58,3 67,1
Akkutípus LFP NMC NMC NMC LFP
WLTP hatótáv (km) 420 378 454 440 435
Autópálya hatótáv (@110 km/h átlag) 263 220 308 ? ?
10-80% töltés (perc) 35 25 41 29 ~25
Max töltési teljesítmény (kW) 110 145 100 135 168
Teljesítmény (kW/LE) 150/204 125/170 150/204 150/204 160/215
Meghajtás Elsőkerék Hátsókerék Elsőkerék Elsőkerék Hátsókerék
Gyorsulás (s) 7,3 8,7 8,1 7,4 8
Végsebesség (km/h) 160 160 172 170 170
Garancia
Teljes garancia 6 év / 150 ezer km 5 év / 150 ezer km 5 év / végtelen 7 év / 150 ezer km 6 év / 150 ezer km
Akku és hajtáslánc garancia 8 év / 200, ill 150 ezer km 8 év / 160 ezer km 8 év / 160 ezer km 7 év / 150 ezer km 8 év / 160 ezer km
Extrák
A felszereltségi szint ára (m Ft) 14.990.000 13.300.000 14.999.000 14.499.000 14.490.000
Hőszivattyú igen 500.000 igen 300.000 igen
Akkufűtés nincs igen igen igen nem
Ülés- és kormányfűtés elöl igen 200.000 igen Winter
150.000
igen
Automata LED távolsági fényszórók igen igen igen igen igen
– Mátrix LED nem Prémium
2.450.000
nem Earth Plus
2.150.000
nem
Elektromos első ülések igen Komfort (ülés és kormányfűtéssel)
400.000
Style
1.000.000
Earth Plus
2.150.000 (sofőr)
igen
Elektromos fűthető tükrök igen igen igen igen igen
Tolatókamera igen igen igen igen igen
– 360-as kamera igen Vezetést. csomag
900.000
Style
1.000.000
Earth Plus+DWP
2.600.000
igen
Első + hátsó „radar” igen Prémium
2.450.000
igen igen igen
Távolságtartó tempomat + sávtartó igen igen / Vezetést. csomag
900.000
igen igen igen
Biztonság
EuroNCAP törésteszt 5 csillag 5 csillag 4 csillag ? ?

BYD Atto 3

Az Atto 3 4,45 méteres hosszával és 2,7 méter feletti tengelytávjával megfelelő helyet biztosít a családi használathoz, talán csak a kategóriájában átlagosnak mondható 440 literes csomagtartó árulja el, hogy egy kicsit a D-SUV méret alatt vagyunk már.

Az akciósan 15 milliós kezdő ár a kínai autók hagyományaihoz híven jó felszereltséget kínál, amihez egymilliós felárért a Design szint többek között elektromos csomagtérajtót, szellőztetett első üléseket, PM 2.5 légtisztítót és nagyobb középső kijelzőt is ad. A hatótáv minden esetben 420 WLTP kilométer, a 200 lóerő pedig 7,3 másodperc alatt gyorsít százra.

A típus legfrissebb változata már gyorsabban tölthető akkumulátort kapott, így a korábbi 90 kilowatt helyett 110 kilowatt felvételére is képes a BYD Blade LFP pakk, ami a gyári adatok szerint 35 perces 10-80-as időt jelent. Nálunk még tavaly a korábbi változat járt teszten, de azért a típus főbb tulajdonságai ebből az írásból is látszanak:

Villanyautó teszt: BYD Atto 3

Ford Explorer

A Ford MEB platformos villanyautói ugyan nem robbantották fel az európai eladási statisztikákat, de amikor nálunk jártak teszten, nagyon tetszettek nekünk. Most pedig jókora árengedménnyel elég akciósan árulják ahhoz ezeket, hogy beférjenek erre a listára is.

A Capri / Explorer  testvérpár közül előbbit hozzáadtuk a nagyobb családi SUV-kat listázó cikkünkhöz – ez a modell 18 centivel hosszabb, mint az Explorer, de tengelytávban nincs, csomagtérben pedig mindössze 7 százalék az eltérés.

Az Explorer valamivel 4,5 méter alatti hosszával jobban passzol a C-SUV kategóriába, 536 literes csomagtere kiemelkedőnek számít a mezőnyben, a 10 méter alatti fordulókörrel pedig az MEB platform egyik legjobb tulajdonságát örökölte meg. 15 millió alatt csak a kisakkus, bruttó 55 kWh-s verziót kapjuk meg, amelynek 378 kilométer a hatótávja. A nagyobb, 77 kWh-s 602 kilométeres WLTP értékkel, magasabb felszereltséggel, 16,7 milliónál kezdődik.

A kisakkus verzió előnye a 13,3 milliós alapár, amely még egyes extrák hiányát is feledtetheti – még külön berendelhető hőszivattyúval, kormány és ülésfűtéssel, illetve elektromos ülésekkel is csak 14,2 milliónál járunk.

A Ford árlistája nagyon fura, mert a kisebbik akku csak a legalacsonyabb és legmagasabb felszereltséggel érhető el – a középső szinthez csak a nagyobb akkucsomag választható. Én mégis az utóbbi opció, a 77-es akku/Select felszereltség mellett tenném le a voksot, ha a 17 millió felé kacsintgató árcédula nem akadály.

A nagyakkus Explorer összkerekes változata tavaly novemberben járt nálunk teszten:

Villanyautóval az Adriára: Ford Explorer Extended Range AWD

Hyundai Kona

A Kona méretben egy kicsit kilóg a mezőnyből, az egyetlen 4,4 méter alatti modell – de lehet, aki egy kicsit kompaktabb csomagolást keres, annak ez még előny is lehet. Ez az egyik legrégebbi és legismertebb nagy hatótávú, elérhető árú típus a magyar piacon, a legújabb változata viszont nem csak a dizájnban frissült. A korábbi 39-es és 65-ös akkuopciók közül a kisebb most már CATL gyártmányú és 45 kWh feletti, ami 377 kilométeres hatótávot jelent. Az LG cellás nagyakkus verzió már csak a készlet erejéig érhető el, a cég itt is CATL akkumulátorokra vált, ami egy hajszállal kisebb kapacitást és teljesítményt jelent az új, 64,8 kWh-s opció esetén. Mindkét akkupakk NMC kémiájú.

A kisebbik akkuval a Kona már 13,3 millióért is elérhető, de mivel 15 millióba maximalizáltuk az alapárat és a két változat között felszereltségben nincs eltérés, táblázatunkba a nagyobb akkus verziót raktuk be. Akinek elég 377 kilométer is és szerelne spórolni 1,7 milliót, az választhatja a kisakkus Konát – egyedül a legmagasabb Executive felszereltség az, ami a nagyobb akkuhoz van kötve.

Felszereltség terén az akciós Prime Limitidet választottuk, mert ebben széria például a hőszivattyú és a V2L is, ellenben ehhez felárért sincs elektromos ülés vagy 360-as kamera. Ha viszont egymilliós felárért az eggyel magasabb Sytel-t választjuk, a hőszivattyút és a V2L-t egy külön félmilliós csomagban kell megvenni.

A Kona töltési teljesítménye továbbra sem fényes, a kis és a nagyakkus katalógusa is 41 percet ír 10-80% között, ami határeset a minimális követelményeink tekintetében.

Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric 65 kWh

Kia EV4 Hatchback

A Kia EV4 ötajtós változata ugyan nem SUV, de csomagtartója mérete, hossza és tengelytávja is bőven kvalifikálja a többi versenyző közé. Utóbbi ráadásul vagy 10 centivel hosszabb, mint a legtöbb másik típusé ebben a mezőnyben, így az utastér különösen kényelmesnek tűnik – miközben a csomagtér is átlagosan jó.

Mint mindig, a Kia most is kicsit felülárazza magát a Hyundaihoz képest, így 15 millió alá csak a kisakkus verzió fér be az alapfelszereltséggel – de ez is bőven 400 kilométer feletti hatótávot ígér, ráadásul a Konáénál jóval modernebb platform a töltési időt időt is 30 perc alatt tartja.

A felszereltségi szinteket itt is érdemes áttekinteni, de a lépcsők elég meredekek. Viszont, ha az alap Air szinthez hozzárakjuk a hőszivattyút, valamint a fűthető üléseket és kormányt, akkor még mindig beférünk 15 millió alá. A márka kapcsán ismét fel kell hívjuk a figyelmet a drákói garancia/szervizintervallum feltételekre.

Az első EV4-es utazásunkról itt számoltunk be:

Kia EV4: kompromisszummentes utazás

Leapmotor B10

Az Európában a Stellantis kötelékébe tartozó Leapmotor egyik legnagyobb előnye kínai vetélytársaival szemben, független maguktól az autóktól, vagy bármely műszaki specifikációtól: az egyik legnagyobb európai autógyártó logisztikai támogatásával és hálózatával elég sok olyan vevőt megnyerhetnek maguknak, akik egyébként félnek az ismeretlen márkáktól.

De maga a B10 is egy jó ajánlatnak tűnik. A Leap 3.5 platform rendkívül modern és hatékony. Mindent mindennel összekötő hőszivattyús hőmenedzsment, a legújabb Qualcomm Snapdragon chipek, gyors villámtöltés és jó hatótáv van a technológiai kínálatban.

Ami különösen szimpatikus: a kisakkus verzióhoz képest csak 700 ezer forint felár a 70+ kilométer többletet adó nagyakkus, a második és egyben legmagasabb felszereltség pedig további 800 ezer forint. Így 14,5 millióért egy 2,7 méteres tengelytávú utasteret, összesen 445 liter rakteret és csúcsfelszereltséget kapunk.

Kár, hogy az akkumulátor előfűtését kispórolták belőle – kíváncsiak vagyunk az LFP akku téli villámtöltésére.

Az autó első európai tesztvezetésén mi is ott voltunk a napokban:

Villámteszt: Leapmotor B10

De van még öt típus, amelyet az autóvásárló figyelmébe ajánlanánk: jöjjenek azok a gyártók, amelyek az ABC második felében vannak.

Márka MG Omoda Renault Skoda VW
Típus S5 EV 5 EV Scenic Elroq ID.4 
Variáns Comfort
Standard Range
Planet Earth EV60 – evolution eJoy 60 Start Prime
Ársáv (m Ft) 13,7-16,2 14,5 15,5-19 13,5-23,3 13-21,5
Konkrét felszereltség (m Ft) 13,7 14,5 15,5 14,7 13,5
Méretek
Hossz (mm) 4476 4424 4470 4488 4584
Tengelytáv (mm) 2730 2630 2785 2765 2771
Szélesség tükrökkel (mm) 2094 2102 2085 2148 1852
+tükrök
Magasság (mm) 1621 1588 1571 1654 1616
Első csomagtartó (l) 0 0 0 0 0
Hátsó csomagtartó/ lehajtott (l) 453/1441 380/1075 545 / 1670 470/1580 543/1575
Tömeg (kg) 1635 1710 1817 1996 1975
Fordulókör (m) 10,53 10,83 10,9 9,3 10,3
Műszaki adatok
Nettó akkukapacitás (kWh) 62,1 59 60 59 52
Akkutípus LFP LFP NMC NMC NMC
WLTP hatótáv (km) 340 402 430 427 360
Autópálya hatótáv (@110 km/h átlag) ? 244 250 270 307
10-80% töltés (perc) 24 38 32 24 26
Max töltési teljesítmény (kW) 120 80 130 165 145
Teljesítmény (kW/LE) 170/231 150/204 125/170 150 / 204 125/170
Meghajtás Hátsókerék Elsőkerék Elsőkerék Hátsókerék Hátsókerék
Gyorsulás (s) 6,3 7,6 8,6 8 9
Végsebesség (km/h) 164 172 150 160 160
Garancia
Teljes garancia 7 év / 150 ezer km 7 év / 150 ezer km 5 év / 100.000 km 4 év / 200.000 km 4 év / 200.000 km
Akku és hajtáslánc garancia 7 év / 150 ezer km 7 év / 150 ezer km 8 év / 160.000 km 8 év / 160.000 km 8 év / 160.000 km
Extrák
A felszereltségi szint ára (m Ft) 15.199.000 14.490.000 15.500.000 14.698.999 13.490.000
Hőszivattyú Luxury
1.020.000
igen igen igen 513.080
Akkufűtés igen ? igen igen igen
Ülés- és kormányfűtés elöl Luxury
1.020.000
igen Winter comfort csomag
225.000
igen Interior Style 633.730 / igen
Automata LED távolsági fényszórók igen igen igen igen igen
– Mátrix LED nem nem nem Plus csomag
1.180.000
Design Plusz 944.880
Elektromos első ülések 64 kWh Luxury
2.520.000
igen Esprit
3.500.000
Max csomag
2.720.000
Interior Style 633.730
Elektromos fűthető tükrök igen igen igen igen igen
Tolatókamera igen igen igen igen igen
360-as kamera 64 kWh Luxury
2.520.000
igen Techno + Parking
1.700.000
Advanced csomag
2.080.000
Asszisztens Plusz 1.365.250
Első + hátsó „radar” hátsó igen 175.000 igen igen
Távolságtartó tempomat + sávtartó igen igen igen /
Techno + Parking
1.700.000
igen igen
Biztonság
EuroNCAP törésteszt 5 csillag ? 5 csillag ? 5 csillag

MG MGS5 EV

Az MG C-SUV modellje kínai autóhoz képest kicsit spártai alapfelszereltséggel rendelkezik. A Comfort szint választható a kisebb LFP és a nagyobb NMC akkuval is – előbbi 340, utóbbi 480 WLTP kilométerre elég.

Táblázatunkba a 13,7 milliós alapváltozat került be, mivel a Luxury felszereltség csak a nagy akkuval kérhető, de ez már 16,2 millió. A kettő között van a nagyakkus Comfort 15,2 millióért, egy hajszállal a kívánatos plafon felett, ám még ezért a pénzért sem jár se elektromos se fűthető ülés vagy kormány, a hőszivattyú is elérhetetlen, de motorosan a tükröket sem tudjuk behajtani. Ennél szomorúbb, hogy az aktuális hatótávunkkal tervező navigáció is a csúcsmodell kiváltsága.

Aki mindezek nélkül tud élni, de a nagyobb hatótávot igényli, annak jó lehet a középső opció 15,2 millióért.

Bemutatkozott az MG új családi szabadidő-autója

Omoda 5 EV

A Chery-hez tartozó Omoda megkönnyíti életünket, ugyanis a monokróm egyszínű, illetve hasonlóan izgalmas, de kéttónusú fényezési opciókon kívül mást választani nem lehet – egyetlen akkuopció és ugyanennyi felszereltségi szint van, amely most 14,5 millióba kerül.

Ezért a pénzért 402 kilométeres WLTP hatótávot kapunk rengeteg extrával – még ülésszellőztetés is van elöl, illetve a hátsó ülések is fűtöttek. De persze nincsen rózsa tövis nélkül, az Omoda 5 mindössze 80 kilowattal tölthető, ami egy 60 kWh-s akkutól 2025-ben már az elégséges szint alatt van.

Hogy mégsem diszkvalifikálta magát a modell egyből, az a lapos töltési görbének köszönhető, ami 63 százalékig egy egyenes vonal, így idén februári tesztünkben 37,5 percet mértünk 80 százalékig.

Villanyautó teszt: Omoda E5

Renault Scenic

A Nissan Ariyával azonos platformon készül a Renault Scenic, amely majdnem 4,5 méter hosszú, két méter széles, de már rég nem egyterű, mint régen, hanem SUV.

A Scenic két akkumérettel kapható, a kisebbik 60 kWh-s és 430 kilométeres a hatótávja – ez került be táblázatunkba. A nagyobbik, 87 kWh-s pakk a hatótávot 625 kilométerre, a motorteljesítményt pedig 218 lóerőre emeli, de sajnos az ára is 18,3 milliónál indul. A 32 perces 10-80 százalék közötti töltési idő elfogadható ebben az árkategóriában.

A csomagok közül az alap Evolution-t raktuk a táblázatba, mert ez is épp csak, hogy, lefelé kerekítve, belefért a 15 milliós árba. Viszont még ennyi pénzért sem jár automatán vezérelt távolsági fényszóró, vagy elektromos csomagtérajtó.

Ha a magasabb Techno felszereltséget választjuk a kisebbik akku mellé (a csúcsfelszereltség csak nagy akkuhoz rendelhető), akkor az egymilliós felár ellenére még mindig extracsomagokat kell venni, hogy olyan extravagáns dolgokat kapjunk a kocsiba, mint az ülés- és kormányfűtés.

A Scenic egy éve járt nálunk:

Villanyautó teszt: Renault Scenic e-tech EV87

Škoda Elroq

A cseh gyártó kisebbik elektromos SUV-je gyakorlatilag egy rövidebb Enyaq. Sőt, még jobb hírem van: a helykínálat a C-oszlopig centiméterre megegyezik, így igazából csak a csomagtartó 20 százalékát kell feladni, ha az Elroqot választjuk és máris spórolunk körülbelül 1,3 millió forintot.

Legalábbis, ha a jelenleg akciós felszereltségek közül az eJoy 60-at választjuk, amely a nettó 59 kWh-s akkupakkot tartalmazza gazdagabb extrákkal. 14,7 millióért 427 kilométer hatótávot kapunk 24 perces 10-80-as töltési idővel, hőszivattyúval, ülés- és kormányfűtéssel, stb. Viszont az elektromos üléseket a csehek valamiért csak a drágább csomagokhoz teszik elérhetővé.

A nagyobb, nettó 77 kWh-s akku (eJoy 85) 570 kilométerre növeli a hatótávot, de ennek hárommilliós felára van, így mi a kisebbik eJoy modellt tartjuk a jó választásnak.

A 85-ös modell egyébként májusban volt nálunk teszten:

Villanyautó teszt: Škoda Elroq 85 – kér valaki egy rövidet?

Volkswagen ID.4

Az ID.4 vigaszágon került be ide, mert bár 4,58 centijével határeset, de inkább a D-SUV szegmensbe tartozik, az új, olcsóbb alapváltozat 360 kilométeres hatótávjával viszont nem felelt meg az előző összeállítás minimum 400 kilométeres követelményének. De 13 milliós árával annyira jó vétel, nem akartuk kihagyni, ezért bónuszként hozzáadtuk ehhez a listához.

A típus idén robbantott nagyot két új, kedvezményes árú alapváltozatával, amelyek a Start 13 millióért és a Start Prime 13,5-ért. Előbbit gyorsan felejtsük is el, mert többek között 50 kilowattra korlátozott töltéssel büntet. A Start Prime változat viszont ugyan 360 kilométeres hatótávjával egy kis kompromisszumot kér, illetve a lóerőknél is elférne még egy pár paci, de alapvetően ennyiért jól összeszedett ajánlat. Mi azért minimum a félmilliós hőszivattyút kérnénk hozzá, de az Interior Style csomag is javasolható annak, aki sokat utazik és szeretne extrán kényelmes üléseket. Még ezekkel együtt is 14,5 millió körül járunk.

A gond inkább az, hogy ezután egy hatalmas lépcsőfok van felfelé, a nagyobb akkus és jobban felszerelt Pro és Prime modellek ugyanis már 20 millió felett vannak.

A legjobb vételnek tűnő Start Prime augusztusban járt nálunk teszten:

Villanyautó teszt: Volkswagen ID.4 Start Prime – jó választás

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás