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
auto

Újabb kínai villanyautó gyártása kezdődött meg Ausztriában

Gyárat vásárolni, átalakítani, vagy a semmiből felépíteni hatalmas beruházás, ami lassítja a kínai autógyártók európai offenzíváját. Ám létezik más megoldás is arra, hogy helyi gyártással szolgálják ki a kontinens vásárlóit: a bérgyártás. A GAC most pontosan ezt lépte meg, ugyanis a Magna graz-i üzemében elindult az Aion V elektromos SUV összeszerelése – ugyanabban a gyárban, ahol már szeptember óta készül az Xpeng G6 és G9 is.

Az Aion V már nem újdonság Európában, hiszen Finnországban, Lengyelországban és Portugáliában már eddig is kapható volt, ám az eddigi példányokat Kínából importálták. A GAC és Magna közti megállapodásról már tavasszal pletykáltak, mostanra viszont hivatalossá vált: a sorozatgyártás elindult, ami hatalmas előny a kínai márkának, hiszen így elkerülheti az Európai Unió vámjait, amelyek jelentősen drágítják a Kínából érkező villanyautókat.

A Magna graz-i üzeme a világ egyik legsokoldalúbb autógyára, ahol hagyományos, hibrid és elektromos modelleket is ugyanazon a gyártósoron tudnak előállítani. Itt készült korábban a Jaguar I-Pace és a (rövid életű) Fisker Ocean, jelenleg is itt gyártják a Mercedes G-osztály EQ-technikás változatát, valamint továbbra is innen gurul le a BMW Z4 és Toyota Supra párosa. A Magna 125 éves gyártási tapasztalattal és több mint négymillió megépített járművel a világ egyik legmegbízhatóbb bérgyártója, ami jól mutatja, milyen minőségi háttérhez jut a GAC.

Az Aion V egy 4,605 méter hosszú középkategóriás szabadidő-autó, amely 150 kilowattos teljesítményt, elsőkerékhajtást, 75,26 kWh-s LFP akkumulátort, és 510 kilométeres WLTP-hatótávolságot kínál. A 180 kW-os DC töltés 24 perces töltési időre jó 10% és 80% között, a fedélzeti töltő pedig 11 kilowattos AC töltést enged. A modell indulóára 35.990 euró.

IAA 2025: GAC Aion V és UT – Sanghaj utcáiról érkeztek

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás