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
auto

Megérkezett a Nio Magyarországra

2025. 12. 17 - Biró Balázs - 0
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

A Nio az egyik legismertebb kínai autómárka, ám hazánkban mostanáig hivatalosan nem volt jelen.

Most az AutoWallis elhozta Kína Tesláját Budapestre.

Kínai prémium

A 11 éves kínai autógyártó a prémium szegmensbe sorolja magát és ez a minőségi anyagok mellett elsősorban a fejlett és jórészt házon belül fejlesztett technológiákban nyilvánul meg. Ennek része a saját vezetéstámogató chip, az ET9 zászlóshajóban használt különleges felfüggesztés, a Skyride Intelligent Chassis System és az akkucsere is.

IAA 2025: Nio ET9 – a legdrágább Nio

A cég a következő hetekben lépi át a lélektani egymilliós darabszámot, ám Európában még fiatalnak számít. A múlt héten Ausztriában, most Magyarországon, a jövő év elején pedig Csehországban és Romániában is megnyílnak a kereskedések és ezeken a helyeken is a Wallis lesz a partner.

A Nio egyébként már egy ideje több szállal is kötődik Európához: több fejlesztő és dizájnközpontja van a régióban, München, Oxford és Berlin mellett hazánk is a térképen van, Budapesten van ugyanis a Nio Power Products európai K+F központja és három éve Biatorbágyon nyílt meg az akkucsere állomások összeszerelő üzeme is.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

Az akkucsere a Nio egyik különutas megoldása, amely az akkumulátor nélkül, olcsóbban árult autókhoz egy előfizetéses konstrukcióban kínálja az energiatárolót, amelyet az állomásokon pár perc alatt egy tele akkura cserélhetünk.

Ennek a szolgáltatásnak a hazai indulására várni kell, ahogy egyelőre a középső, Onvo márka sem jön még hozzánk, de a Nio és a Firefly autók januártól már kaphatóak lesznek Magyarországon is.

Minden Nio modell rendelkezik az Aquila Super Sensing nevű szenzorcsomaggal, amely a kamerák mellett ultrahangos szenzorokat, radarokat és LiDAR-t is használ. Emellett a kocsikban ott van – mármint fizikailag, forgó kis LED-arcú gömb formájában tényleg a műszerfalon van – NOMI a cég saját AI asszisztense is.

3+1

A vállalat négy modellel indít a magyar piacon, amelyek közül három a Nio logóját viseli és méretben a középkategóriát célozzák meg. Kínai szokás szerint minden autó full extrás, mindössze pár feláras dolgot tudunk rendeleni – alapvetően külső, belső színek, felnik, és egy kényelmi csomag választhatóak.

Miden Nio modellnél érdemes észben tartani, hogy még villanyautós viszonylatban is kifejezetten széles, behajtott tükrökkel is két méter feletti járműveket kapunk, így rendelés előtt mérjük le a garázst/beállót.

Az ET5 egy sportos szedán, amely a Tesla Model 3 kihívója, ám annál jóval magasabb árazást kapott, jelezve, hogy a cég feljebb pozicionálja magát.

NIO ET5
75 kWh
ET5
100 kWh
Hosszúság (mm) 4790
Szélesség (mm)
behajtott/kihajtott tükrökkel
2041/2178
Magasság (mm) 1499
Tengelytáv (mm) 2888
Hasmagasság (mm) 155
Fordulókör (m) 11,8
Saját tömeg (kg) 2140 2160
Csomagtartó (l)
elöl/hátul/lehajtott ülésekkel
0/394/1135
Ülőhelyek száma 5
Vontatás (kg) 1400 kg
Nettó akkukapacitás (kWh) 73,5 90
Meghajtás Összkerék
elől indukciós / hátul állandó mágneses
motor
Végsebesség (km/h) 200
Teljesítmény
(kW/Nm)
360/700
Gyorsulás (mp)
0-100 km/h
4
WLTP hatótáv (km) 456 532
Maximális DC töltési teljesítmény (kW) 140/170* 125/180*
Töltés ideje (perc)
10-80%
30/27* 40/26*
Ár (millió Ft)
alapváltozat
24,49 28,19
*Az autók akkucsomagjai kétféle, a csúcstöltési teljesítményben eltérő változatban elérhetőek el. 

Az ET5T egy különleges és viszonylag foghíjas kategóriában indul, elektromos sportkombiból ugyanis nincs sok, így biztosan lesznek vásárlók, akik már régóta vártak valami hasonlóra.

NIO ET5T
75 kWh
ET5T
100 kWh
Hosszúság (mm) 4790
Szélesség (mm)
behajtott/kihajtott tükrökkel
2041/2178
Magasság (mm) 1499
Tengelytáv (mm) 2888
Hasmagasság (mm) 155
Fordulókör (m) 11,8
Saját tömeg (kg) 2190 2210
Csomagtartó (l)
elöl/hátul/lehajtott ülésekkel
0/492/1300
Ülőhelyek száma 5
Vontatás (kg) 1400 kg
Nettó akkukapacitás (kWh) 73,5 90
Meghajtás Összkerék
elől indukciós / hátul állandó mágneses
motor
Végsebesség (km/h) 200
Teljesítmény
(kW/Nm)
360/700
Gyorsulás (mp)
0-100 km/h
4
WLTP hatótáv (km) 435 560
Maximális DC töltési teljesítmény (kW) 140/170* 125/180*
Töltés ideje (perc)
10-80%
30/27* 40/26*
Ár (millió Ft)
alapváltozat
24,89 28,59
*Az autók akkucsomagjai kétféle, a csúcstöltési teljesítményben eltérő változatban elérhetőek el. 

A típus szintén két akkumérettel kapható és jó hír, hogy a szedánhoz képest csak 400 ezer forinttal kell többet fizetnünk. A külső méretek változatlanok, csak a csomagtartó űrtartalma és a saját tömeg változott.

Az EL6 a ma népszerű D-SUV kategória versenyzője, ha úgy tetszik, a Model Y versenytársa, ám ahogy szedánnál, úgy itt is magasabb árfekvést kapunk az amerikai versenyzőnél.

NIO EL6
75 kWh
EL6
100 kWh
Hosszúság (mm) 4854
Szélesség (mm)
behajtott/kihajtott tükrökkel
2095/2212
Magasság (mm) 1703
Tengelytáv (mm) 2915
Hasmagasság (mm) 181
Fordulókör (m) 12,2
Saját tömeg (kg) 2303 2323
Csomagtartó (l)
elöl/hátul/lehajtott ülésekkel
0/668/1430
Ülőhelyek száma 5
Vontatás (kg) 1400 kg
Nettó akkukapacitás (kWh) 73,5 90
Meghajtás Összkerék
elől indukciós / hátul állandó mágneses
motor
Végsebesség (km/h) 200
Teljesítmény
(kW/Nm)
360/700
Gyorsulás (mp)
0-100 km/h
4,5
WLTP hatótáv (km) 406 529
Maximális DC töltési teljesítmény (kW) 140/170* 125/180*
Töltés ideje (perc)
10-80%
30/27* 40/26*
Ár (millió Ft)
alapváltozat
26,99 30,69
*Az autók akkucsomagjai kétféle, a csúcstöltési teljesítményben eltérő változatban elérhetőek el. 

Az SUV természetesen hosszabb tengelytávot és nagyobb csomagtartót kínál, de első csomagtér itt sincs. A motorok és az akkupakkok azonosak.

Az egyik legérdekesebb típus a kínálatban viszont bizonyosan a negyedik modell, az új Firefly márka első autója, aminek külön típusneve nincs – ez hosszú távon nem biztos, hogy okos döntés volt, valószínűleg belemanőverezték ezzel magukat az Audi e-tron / Q8 e-tron problémájába.

Firefly Select Comfort
Hosszúság (mm) 4003
Szélesség (mm)
behajtott/kihajtott tükrökkel
1885/2013
Magasság (mm) 1557
Tengelytáv (mm) 2615
Hasmagasság (mm) 170
Fordulókör (m) 9,4
Saját tömeg (kg) 1467 1492
Csomagtartó (l)
elöl/hátul/lehajtott ülésekkel
92/404/1253
Ülőhelyek száma 5
Vontatás (kg)
Nettó akkukapacitás (kWh) 41,2
Meghajtás Hátsókerék
állandó mágneses
motor
Végsebesség (km/h) 150
Teljesítmény
(kW/Nm)
105/200
Gyorsulás (mp)
0-100 km/h
8,1
WLTP hatótáv (km) 330
Maximális DC töltési teljesítmény (kW) 100
Töltés ideje (perc)
10-80%
29
Ár (millió Ft)
alapváltozat
11,99 12,99
*Az autók akkucsomagjai kétféle, a csúcstöltési teljesítményben eltérő változatban elérhetőek el. 

A Firefly-t a cég eleve elsősorban Európának és Európában tervezte, a müncheni dizájnközpont mellett a cég berlini és oxfordi bázisai rakták össze az egyedi, geometria formákkal játszó autót.

A lámpákban meghatározó és több helyen, így például a visszapillantók holttérjelzőjében visszatérő három karika, valamint az utastér modern formái mellett az operációs rendszer és a mobilapp sem egyszerű másolata az anyacég megoldásainak, hanem egyedi dizájnt kapott, hogy illeszkedjen a márka arculatába.

A Firefly annyiban eltér a Nio modellektől, hogy itt kapunk egy méretes és jól használható frunkot – nekem egy fapados-méretű kézipoggyász és egy nagyméretű bevásárlószatyor is elfért a töltőkábel mellett.

Felszereltségi szintben sem egy, hanem kettő van, az egymillió forintos árkülönbség fejében pedig többek között 18 colos kerekeket, panoráma üvegtetőt, motoros csomagtérajtót, szellőztetett és masszírozós elektromos első üléseket, valamint egy 50 wattos vezeték nélküli telefontöltőt kapunk

Az értékesítés januárban kezdődik, de az árakat már most nyilvánosságra hozták.

A sajtóesemény után alkalmunk nyílt egy rövid tesztvezetésre is, így hamarosan jelentkezünk az első benyomásokkal az ET5 szedán kapcsán. De a múlt héten nálunk járt az egyik Firefly tesztautó is, amiről nemsokára külön részletes teszttel számolunk be.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás