PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Új név alatt, némi módosítással, de a korábbi üzemben újra elindult a korábban Fisker Karma néven ismert hatótáv növelt luxus elektromos autó gyártása. A 2013-ban a Tesla sikerei miatti piaci átalakulás és a finanszírozás elapadása miatt csődbe ment Fiskert a világ egyik legnagyobb autóalkatrész gyártója a kínai Wanxiang vásárolta fel azzal az ígérettel, hogy talpra állítja a többre hivatott autógyártót. A kínaiak a szavukat betartva a napokban publikálták is az első fotókat, majd a Wired egyik újságíróját egy tesztkörre is beültették az új autóba. A Karma Revero néven debütáló villanyautó külsőre nemigen különbözik a korábbi Fisker Karmától, a különbségeket a lemez alatt kell keresni. A gyártó ígérete szerint javították a bosszantó meghibásodások okait, és teljesen új, sokkal használhatóbb infotainment rendszert építettek az autóba. Ennél persze sokkal fontosabb, hogy a korábbi 50 km-es hatótávot 80 km-re növelték, így Karma városi és elővárosi közlekedésben sokkal használhatóbb elektromos autóvá vált. A korábban csak a 12 V-os akkumulátort töltő 200 W-os napelemes tető Karma Revero esetén már a nagy feszültségű akkumulátort is képes tölteni. Az autó ára nem ismert, de a gyártó az eredeti 115 ezer dolláros ár fölé tervezi pozicionálni. Karma Revero (fotó: Karma) A cég a következő egy évben 900 db Revero gyártását tervezi, az első példányok pedig 2017 első negyedévében érkezhetnek meg a új tulajdonosaikhoz. A Wanxiang 375 millió dolláros beruházással Kínában is épít egy Karma gyárat, amiben évi 50 ezer autó gyártására nyílik lehetőség. Ennek azonban csak egy kisebb része lesz Revero, a többség, 39 ezer darab a Fisker meg nem valósult Atlantic nevű verziót fogja képviselni. A Karma második modellje a Revero hatótávnövelő technológiáját használva a Revero árának feléért kínálna Audi A5-ös vagy BMW 335i alternatívát. https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=MKP0bJsBNes 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!