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 A német Auto motor und sport magazin megkapta egy próbaútra a világoskék-rózsaszín álcával még gondosan ellátott Volkswagen ID.3 modellt, a videót megnézve az eddig látott álcázott fotókhoz képest több benyomást kaphatunk leginkább az autó belsejéről. A közeli képeken sajnos az autó kormánya és műszerfala is ki van takarva, de néhány lényeges információt azért megtudhatunk. A hátsó utasok tágas helyet kapnak, a padló teljesen sík, nincs kardánalagút (forrás: Auto Motor und Sport) A villanyautónak tervezett autóknak van egy hatalmas előnye azokkal szemben, amelyeket alapvetően hagyományos meghajtáshoz terveztek és utólag került bele az elektromos hajtásrendszer: mivel a villanymotor helyigénye lényegesen kevesebb, az autó belső része jóval tágasabb lehet, ami különösen a hátul ülők lábterében jelentkezik a legtöbb villanyautónál, így az ID.3 is bőkezű a hátsó ülésen utazókkal, természetesen nincs szükség kardánalagútra sem, így a hátsó ülések előtt teljesen sík lehet a padló. A csomagtér 392 liter és dupla fenekű (forrás: Auto Motor und Sport) Az autó háromféle akkumulátorral lesz megvásárolható, a legkisebb csak a szokásos 7,2 kW teljesítményű AC töltőt kapja, a nagyobb akkumulátorhoz viszont szerencsére 3 fázisú 11 kW teljesítményű fedélzeti töltőt is kaphatunk, így az átlagnál 50%-kal gyorsabban tölthető AC töltőkről, persze aki a legnagyobb, 77 kWh akkumulátort választja, annak így is egy egész éjszakára lesz szüksége, ha az üres akkumulátort teljesen fel szeretné tölteni. Az egyenáramú töltési teljesítmény szintén akku kapacitástól függően eltérő, míg a nagy akkumulátor akár 125 kW teljesítménnyel is tölthető, a kicsihez csak 100 kW maximális teljesítmény jár. Természetesen a maximális töltési teljesítmény önmagában nem elég információ, tudnunk kellene, hogy mennyi ideig tudja ezt a teljesítményt fogadni az autó, de egyelőre töltési görbét nem láthatunk. Volkswagen ID.3 akkumulátor kapacitás, hatótáv és fogyasztás adatok (forrás: Auto Motor und Sport) A villanymotor maximális teljesítménye 150 kW, amit 30 másodpercig képes tartani, a nyomaték 310 Nm, ami 8 másodperc körüli 0-100 km/h gyorsulásra elég a kb. 1,6 tonnás autóban, ami a hétköznapokra több, mint elegendő. Persze az autó tömege, így a gyorsulása a választott akkumulátor teljesítménytől függően kis mértékben eltérő. A Volkswagen ID.3, a Kia Niro és a Tesla Model 3 fogyasztása (forrás: Auto Motor und Sport) Aki többet szeretne megtudni a hamarosan utakra kerülő ID.3-ról, nézze meg a videót: 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!