Az idei CES legőrültebb koncepcióautója alighanem a Mercedes-Benz tervezőinek köszönhető, akik az Avatar című film megalkotóival közösen hozták létre a Vision AVTR elektromos tanulmányt. Ha csak a 2009-ben bemutatott sci-fi látványvilágára gondolunk, és ezt ötvözzük a német prémium márka által számtalan alkalommal felvonultatott modern dizájnelemekkel, akkor már egyből tudhatjuk, hogy egy páratlanul látványos alkotásról van szó. Az AVTR elnevezés azonban nem csupán James Cameron és a filmipar egyik leginnovatívabb csapatának hozzájárulására utal, hanem egyben az Advanced Vehicle Transformation kifejezést is magában rejti. A Vision AVTR külsejét és fejlett technológiáját Pandora világa ihlette: a Merci koncepciójában éppúgy kapcsolódik össze az ember és a gép, ahogyan a film élővilágának energiája egyszerre lüktet valamennyi teremtményben. Kormánykerék nincs is az autóban, helyette egy hosszan elnyúló kezelőegységet találunk, mely biometrikus szenzorokkal ismeri fel a sofőrt, ami után hologramok segítségével lehet kommunikálni a rendszerrel.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 A jármű hátulján elhelyezett 33 darab bionikus panel a hüllők pikkelyeit hivatottak szimbolizálni, de egyébként a légáramlatok irányításán kívül napelemcellákként is használhatók. Az autó két tengelye ellentétes irányban is elforgatható, így a Vision AVTR körülbelül 30°-os irányban oldalra is képes haladni, amivel a rákok mozgását akarták leutánozni a mérnökök. A hajtáslánc természetesen teljesen elektromos, hiszen a Pandora kék lakói sem akarnák tönkretenni gyönyörű életterüket. A négy villanymotor együttesen 350 kW teljesítményt produkál, ami több mint 700 kilométeren keresztül képes hajtani az autót egy töltéssel. A 110 kWh-s akkumulátor sem a jól megszokott technológia, itt már grafén alapú szerves cellakémiáról van szó, mely egyáltalán nem tartalmaz ritkaföldfémeket, vagy bármilyen fémet, így teljes egészében újrahasznosítható, akár komposztálással is. A Vision AVTR könnyen lehetne a 22. századi S-osztály, de a Mercedesnél sajnos nincs tervbe véve e tanulmány későbbi felhasználása. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!