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
auto
2024. 04. 19. péntek

Hycan 007 néven lépett piacra a GAC és a NIO közös autógyártó vállalkozásának legelső terméke, egy közepes méretű tisztán elektromos sportterepjáró. A járművet nem James Bond mutatós autókollekciójába szánják a kínaiak, bár talán nem csupán véletlen egybeesés, hogy éppen abban a hónapban jelent meg az SUV, amikor a 007-es ügynök legújabb filmjét vetíteni kezdték volna a moziban (ha nem halasztották volna el ezt novemberig a koronavírus miatt). Nem, az autó neve sokkal inkább arra utal, hogy a 7-es szám alakja több dizájnelemben is visszaköszön a karosszérián, illetve a kocsi utasterében.

A GAC-Nio New Energy Automobile Technology közös vállalkozáson belül 2019 májusában elindított Hycan nevű márka kizárólag plug-in hibrid, és teljesen elektromos modelleket fog gyártani, és a legelőször tavaly decemberben megmutatott 007-es egy egészen korrekt belépőnek nevezhető a kínai elektromosautó-piacra. A vásárlók három verzióban (Base, Plus, és Top) választhatják, az alapváltozatért legolcsóbban 262 600 jüant, azaz körülbelül 12 millió forintot kell fizetniük állami támogatással együtt.

Ebben egy 135 kW-os villanymotor és egy 73 kWh-s akkucsomag dolgozik, ami az NEDC mérés szerint körülbelül 523 kilométeres hatótávot ad. Töltési teljesítményről nem kaptunk hivatalos adatot, de DC hálózaton állítólag durván fél óra szükséges a 30 és 80% közötti feltöltéshez. A 0-100 km/h-s sprintben láttunk már jobbat sportterepjárótól: a 007-esnek 8,2 másodpercre van ehhez szüksége, amit James Bond valószínűleg kevesellne a világ megmentése közben, de a két drágább változat 0,3 másodpercet le tud faragni belőle a 150 kW teljesítményű motorral.

Ezekben az akkukapacitás 93 kWh, ami NEDC-ben mérve közel 645 kilométert jelent. A Plus változat 282 800 jüanba (12,9 millió HUF), a Top pedig 303 000 jüanba kerül (13,8 millió HUF), ám aki valami egyedibbre vágyik, annak két különleges kiadás is készül ezeknél jóval drágábban. Az autóban V2V és V2L funkció is helyett kapott, azaz más autóknak, illetve elektronikai berendezéseknek is tudnak elektromos energiát átadni.

Külsőre egyértelműen felismerhetők a NIO két elektromos terepjárójának vonásai, de a panorámás napfénytető, és a T-alakra formázott hátsó fényszórók elég egyedi megjelenést kölcsönöznek a 007-esnek. Belül is találunk érdekességeket, például kimondottan szokatlan az összefüggő, de mégis egymástól három külön részre választott, és eltérő szögben döntött kijelző elrendezése. Az autóban 2-es szintű vezetéstámogató rendszerek is segítik a sofőr dolgát.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.