PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

Saját elektromos töltőhálózaton dolgozik a Ford, legalábbis erről árulkodik egy az autógyártó által még 2018-ban benyújtott védjegy-kérelem, melyre a napokban bukkant rá a Mach E Club fórum egyik tagja. A dokumentumon szerepel a Fastor Charge névre keresztelt vállalat kissé régimódi logója, valamint az is kiderül belőle, hogy a cég kifejezetten elektromosautó-töltési szolgáltatásokra specializálódik. Annak ellenére, hogy a márkanév védelmére vonatkozó kérelmet már majdnem két évvel ezelőtt beadta a Ford az amerikai szabadalmi-, és védjegy hivatalba (USPTO), az még nem került elfogadásra – jelenleg oppozíciós státuszban van, azaz még bárki megtámadhatja, aki úgy érzi, hogy a gyártó által választott márkanév vagy márkajelzés sérti a jogait.

Ezen a ponton egyelőre csak találgatni lehet arról, hogy a Fastor Charge vajon a Ford márkakereskedéseinél és szervizközpontjainál elhelyezett töltőberendezéseket foglalja majd magában, esetleg a Tesla Supercharger-hálózatához hasonló, távolsági villanyautózást lehetővé tévő villámtöltőkből álló hálózat lesz-e, vagy pedig valami teljesen másról van szó. Meg nem erősített információk szerint a Ford Európa több országában is elkezdte az előkészületet elektromos autó töltés szolgáltatás biztosítására, ám azt nem tudjuk, hogy ennek lehet-e köze a jóváhagyásra váró Fastor Charge márkanévhez.

A Lincoln töltője, Forrás: u/ifwinterends/Reddit

Abban mindenki egyetért, hogy a Tesla egyik legnagyobb előnye más autógyártókkal szemben a saját töltőhálózat megléte, és tavaly ősszel, amikor egy Reddit-felhasználó lefotózott egy a Supercharger oszlopokra kísértetiesen hasonlító Lincoln-töltőt, fel is merült, hogy a Fordnak a dizájn helyett inkább a Tesla villámtöltős üzleti modelljét kellene lemásolni. Az amerikaiak egyébként partnerek az Electrify America és az Electrify Canada, valamint az európai IONITY építésében is, de egy saját töltőhálózat nagyban megnövelné a hamarosan érkező Mustang Mach-E és tisztán elektromos F-150 pick-up értékét.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.