Hosszú ideje nem titok, hogy Musk szerint az dobja majd meg jelentős mértékben a jelenleg is forgalomba lévő Teslák árát, amikor bevezetik a robotaxi megoldást, amellyel az éppen használaton kívüli saját autónk komoly bevételt hozhat számunkra, ha idegeneket fuvaroz. A robotaxi kifejezés a teljes önvezetésre utal, elképzelhető azonban, hogy – legalábbis a kezdetekben – ez inkább egy autó megosztó flotta lehet. Erre utal az is, hogy a Tesla az első perctől elhelyez egy eddig használaton kívüli, az utasteret figyelő kamerát a belső visszapillantó tükörnél. A kamera fő célja a szabadalom szerint egy arcfelismerő rendszer. Ezzel a robotaxi (vagy akár a több családtag által használt saját autónk) vezetőülésbe ülő személy azonosítását követően az autó önműködően alkalmazza a járművezető beállításait, a vezetőülés, kormány és tükrök beállításától kezdve akár a kedvenc rádióállomásunk behangolásáig. Kiderült a Tesla Model 3 belső kamerájának célja Musk tegnap egy szűkszavú „Correct.” válasszal megerősítette, hogy a kamera biztonsági funkciót is ellát majd, azaz robotaxi módban a teljes utasteret figyeli. Az utasok megfigyelésének célja a vandalizmus vagy egy bűncselekmény megelőzése. Ezen kívül az „őrszem” módban (Sentry Mode) az autó belső terét is figyeli majd az autó. A Twitteren megjelent egy fotó is arról, hogy mit lát az utastérből a belső tükör felett elhelyezett kamera. Correct — Elon Musk (@elonmusk) April 12, 2020 This is most likely for Robotaxis, if they vandalize your car, it's on camera and they'll pay for the damage and possibly get charge criminally. — Marty Tee (@MartyTee2) April 12, 2020 A robotaxik eljöveteléről, megoldásairól egy évvel ezelőtt Balázs három részes sorozatban számolt be, akit érdekel a műszaki megoldás, az mindenképp kattintsa végig a lentebb hivatkozott cikkeinket. Fontos kérdés azonban, hogy mikor jut el az amerikai cég arra a fejlettségi szintre, hogy Musk álma valósággá válhat? Nos, erre ismét egy tweet lehet a válasz: Functionality still looking good for this year. Regulatory approval is the big unknown. — Elon Musk (@elonmusk) April 12, 2020 Azaz Musk szerint technikai oldalról még idén elkészülhet a Tesla jövőbe mutató megoldása, a jogszabályi háttér megalkotása azonban ennél komolyabb probléma, ami akár jelentős mértékben elhúzhatja a technológia bevezetését. A Tesla robotaxik támadása: Első rész – a „vas” A Tesla robotaxik támadása: Második rész – a szoftver A Tesla robotaxik támadása: Harmadik rész – bepillantás Elon Musk elméjébe Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!