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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Az első Tesla megjelenésekor könnyű dolga volt az amerikai startupnak, hiszen nem sok ellenfele volt. Az utóbbi években azonban egyre erősebb a mezőny, az autóvásárlók nagy szerencséjére fokozódik a verseny és egyre több kihívója akad a Teslának. Ma már nem csak olcsóbb, de minőségibb, talán gyorsabb és nagyobb elektromos autó is van a piacon. A töltőhálózat azonban egy olyan versenyelőny, amely még évekig behozhatatlannak tűnik a többi gyártó számára.

A Tesla előnye, hogy az autók tölthetők a harmadik fél által telepített töltőoszlopokon is, a Supercharger hálózat azonban egyelőre zárt, így ahány SuC állomás van, annyival több helyen tudnak tölteni a Tesla tulajdonosok, mint a versenytársak. További előny, hogy a Superchargereknél az autók azonosítása automatikusan megtörténik a kábel csatlakoztatásakor, így nincs szükség mobiltelefonos alkalmazásra, vagy egyéb fizetési megoldásra. A saját töltőhálózattal az autó navigációs rendszere is tervezni tud, ismeri azok pillanatnyi foglaltságát, működőképességét, így a Tesla az útvonaltervezés gondját is leveszi a tulajdonosok válláról.

A Superchargerek számának növekedése folyamatos, sőt egyre gyorsul. 2019 év végén világszerte 1716 állomáson több mint 15.000 töltőoszlopot használhattak az autósok. A következő 5000-hez kevesebb mint egy évre volt szükség, ugyanis 2020. november 8-án Twitteren (hol máshol…) bejelentették a húszezredik töltőoszlop bekapcsolását.

A töltők között egyre több a Supercharger V3, amely nem csak nagyobb teljesítményre, de intelligens teljesítmény-megosztásra is képes az egy helyszínre telepített töltőoszlopok között, azaz egyetlen ~400 kW-os átalakító egységről akár négy töltőcsatlakozót is képes akár 250 kW teljesítménnyel kiszolgálni, a rendelkezésre álló teljesítményt dinamikusan szétosztva a csatlakoztatott autók között.

Nemrégiben egy szoftverhibának köszönhetően az is kiderült, hogy a Tesla töltőberendezése Európában képes a legtöbb CCS csatlakozóval szerelt autótípus töltésére is a Teslák mellett, így technikai akadálya nem lenne a jelenleg zárt hálózat megnyitásának.

Superchargeren tölt az e-Golf, Zoe és Ioniq?

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.