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
auto

Egyetlen hiányzó kilométer miatt áll egy plug-in hibrid forgalmazása

elektromos autó

Nem éri el a Mini Cooper SE Countryman All4 tisztán elektromos hatótávja a BMW által megadott 60 kilométert az NEDC szerint, ezért a forgalmazáshoz szükséges engedélyt kiadó írországi hatóság megtiltotta a PHEV kiszállítását a probléma orvoslásáig. A német Süddeutsche Zeitung információi szerint az autógyártó saját maga jelentette az eltérést, miután belső tesztjei során észrevette, hogy a konnektoros Mini bizonyos esetekben csak 59 kilométert képes megtenni a régi és laza európai mérési szabvány szerint. A modellt 2017 óta értékesíti a BMW Group, de 2019-ben akkufrissítést kapott, abból eredhet a probléma.

Mini Countryman Cooper S E ALL4 plugin hibrid teszt

Elsőre azt gondolhatnánk, hogy mit számít az az egy kilométer, ami ráadásul a valóságban még ennél is kevesebb, de több szempontból is különösen fontos, hogy az autó tényleges tudása megegyezzen azzal, amit a gyártója hirdet. Ferdinand Dudenhöffer autóipari elemző szerint lélektani jelentősége van a megfelelően jelzett adatoknak, hiszen a téves állítások a bizalom elvesztéséhez vezetnek, ez pedig hatványozottan igaz plug-in hibridekre, amelyekről az utóbbi hónapokban heves társadalmi vita alakult ki. Ráadásul az autó vásárlásához igénybe vehető állami támogatás is a hatótávhoz van kötve, rendszerint ehhez mérten lövik be autóik tudását a gyártók, így akár egyetlen kilométer is dönthet a jármű áráról.

A BMW úgy nyilatkozott, hogy nem tervez nagyobb akkumulátort szerelni a hibrid Minibe, azt a minimális hatótáv-növelést az akkumulátor-felügyeleti rendszer frissítésével oldja meg. „Lehet, hogy nehéz megérteni, de nincs okunk nagyobb hatótáv-puffert beépíteni, mint amit a törvény előír. Nehéz verseny előtt állunk” – fogalmazott a BMW szóvivője, utalva rá, hogy az akku kapacitásának módosítása túlságosan költséges lenne, amit már ebben a prémium szegmensben sem engedhet meg magának.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.