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
auto
2024. 04. 27. szombat

Project Trinity név alatt készül a Volkswagen forradalmi csúcs-villanyautója, mely egy vadonatúj korszakba röpíti majd a német autógyártó elektromobilitási tevékenységeit – derült ki Ralf Brandstätter vezérigazgató tegnapi LinkedIn-bejegyzéséből. A névválasztás teljesen tudatos volt, a Trinity ugyanis Szentháromságot jelent, a tervek szerint 2026-ban érkező modell pedig három területen ígér óriási ugrást a technológiában, illetve a márka életében.

Az egyik a padlólemez: a CEO egy teljesen új architektúrát említ, azaz a Trinity nem a széles körben használt MEB-platformra épül majd, jóllehet a korszerűnek ígért lapos szerkezet valószínűleg számos elemet kölcsönöz majd az ID-család alapjából. (Azt egyelőre nem tudni, hogy a Trinity nevet magával viszi-e az autó a kereskedésekbe, vagy folytatódik a számozós megoldás). Német források szerint a vállalat munkatársai Aeroliner néven emlegetik az autót, ami az áramvonalas formájára utalhat, minden bizonnyal amolyan Arteon-féle formaterve számíthatunk. Az új padlólemezt kiemelkedő hatótávolságra, villámgyors töltésre, és magas fokú digitalizációra tervezik.

Ezzel el is érkeztünk a második innovációhoz, amit a VW tervez a Trinity-vel, mégpedig a magasan fejlett mesterséges intelligencia, és önvezetési képesség. Habár alapvetően az autó 2+ szintű autonóm vezetési tudást kap, már a 4-es szintre is felkészül, azaz a szoftverei és hardverei képesek lesznek egyedül is megbirkózni az irányítás feladatával szinte minden szituációban. A kiemelkedő digitalizáció annak köszönhető, hogy ez lesz az első Volkswagen márkájú autó, amely a cégcsoport teljesen új, a Car Software Organisation által fejlesztett szoftveregyüttest fogja alkalmazni. Az Audi, Porsche, és a Bentley csúcs-villanyautói állítólag már 2024-2025 környékén megkapják ezt.

A harmadik újdonságról, mely a villanyautó minden korábbinál gyorsabb és hatékonyabb gyártása, korábban már írtunk. A Trinity összeszerelésének a wolfsburgi gyár ad majd otthont, amely egy szupermodern létesítménnyé alakul, és a Tesla berlini gyárával fog versenyezni a járművek összeszerelésének sebességében. A híresztelések szerint évi 300.000 példány épül majd a Trinity-ből.

Rekordgyorsan szerelné össze csúcs-villanyautóját a Volkswagen

Ugyan erre nem tért ki az igazgató a bejegyzésében, a Project Trinity vélhetően az Audi Landjet (az Artemis-en belül az A9 fejlesztésének kódneve) programjának a megfelelője, azaz egy hasonló, különálló villanyautós egység dolgozik a mielőbbi megvalósításon.

Az A9 e-tron lesz az Audi csodafegyvere

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.