Végre van magyar ára a PSA kisbuszoknak

A PSA (elnézést, Stellantis) 2020-tól hatalmas offenzívát indított az elektromobilitás területén. Egymás után jelentek meg az e-CMP platformra épülő személyautók Citroën, DS, Opel, és Peugeot márkanéven. A cég haszonjármű-üzletága sem tétlenkedik, már jó ideje tudjuk, hogy összesen 5 néven (Citroën, Opel, Peugeot, Toyota, és Vauxhall) egyaránt forgalomba kerülnek a 8 személyes csapatszállító kisbuszok, a dobozos áruszállítók, valamint az eggyel kisebb kategóriában is megjelennek az elektromos személy- és áruszállító modellek.

Végre megérkezett az egyik legfontosabb kérdésre, a magyar vételárra is a válasz. A Peugeot honlapjára felkerült az e-Traveller, e-Traveller Business és e-Expert modellek előzetes árlistája. A három kategória valójában kettő. Az e-Expert a dobozos áruszállítót jelenti, az e-Traveller viszont két külön árlistát kapott, készül ugyanis 8 személyes, valamivel komfortosabb, családi autó kialakítással Active és Allure felszereltségben, valamint 9 személyes, Business változatban is. Mindegyik változat kétféle, 50 és 75 kWh kapacitású akkuval egyaránt megrendelhető, de az akku részben az autó hosszúságával is összefügg. A nagyobb akkuval 100 km extra WLTP hatótávot kapunk, a hivatalos mérési ciklus szerint ugyanis az autók hatótávolsága 50 kWh-s akkuval 230 km, 75 kWh kapacitás esetén pedig 330 km.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kisebb akkuval jön az olcsó Fiat 500e

Az e-Expert zárt áruszállító a kisebb akkuval csak L1 hosszúsággal választható, az L2 és L3 karosszéria azonban a kisebb és a nagyobb akkuval egyaránt kérhető. Az induló ár 50 kWh-s akkuval L1 karosszériával nettó 10.500.000 Ft (bruttó 13.335.000 Ft). Az L2 és L3 hossz felára nettó 200.000, illetve 400.000 Ft. A nagyobb akkuért már jobban a zsebünkbe kell nyúlni, nettó 2.060.000 forinttal kell többet fizetnünk, ha a 75 kWh-s akkut kérjük.

Az utasszállító változatoknál a legrövidebb, L1 karosszéria kizárólag a kisebb akkuval vásárolható meg , a nagyobb akkuval azonban választhatunk az L2 és L3 hosszúság közül. Business felszereltséggel, ami a 9 személyes változatot jelenti, a rövid karosszériás, kis akkus e-Traveller listaára 16.390.000 Ft, de ebből kapunk 1,8 millió Ft kedvezményt, így már 14.587.100 Ft-ért elhozhatunk egy kisebb aksis, 9 személyes kisbuszt. A nagyobb akku és az L2 karosszéria felára 2.790.150 Ft, L3 hosszúsággal pedig 17.622.000 forintért vásárolható meg a 9 személyes e-Traveller Business.

A 8 személyes e-Traveller Active felszereltséggel, kis akkuval, legrövidebb változatban 15.405.900 forintért lehet a miénk kedvezményes áron. A nagyobb akku és a vele járó L2 hosszúság felára 2.683.350 Ft, ha pedig a leghosszabb változatot kérjük, akkor további 244.750 Ft-ot kell a kasszánál hagynunk. Az Allure felszereltség kis akkuval nem választható, 75 kWh-s akkuval L2 és L3 méret esetén pedig egyaránt 2.376.300 forintot kell fizetnünk a magasabb felszereltségért. Az Allure szintfeláráért többek között Xenon fényszórót, kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, 17″ alufelniket, LED küszöb-világítást, láblendítéssel nyitható, elektromos oldalsó tolóajtókat, elektromosan állítható, fűthető első masszázsüléseket és bőr kárpitozást, HUD kijelzőt, és 3D navigációt is kapunk.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hajmeresztő rekordkísérletre viszi villany-versenyautóját a Volkswagen

A 11 kW-os fedélzeti töltő felára bruttó 133.305 (nettó 105.000) forint, a 3×32 A töltőkábelért 114.300, a metálfényezésért 180.000 forintot kérnek.

Az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás jelenleg szünetel, a legalább 7 üléses személyszállító változatokra azonban elvileg igényelhető a 2,5 millió forintos nagycsaládos támogatás a legalább 3 gyermeket nevelő családok számára.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.