Megjött a legolcsóbb Porsche Taycan

Európába is bejelentkezett a Kínában már tavaly nyár óta rendelhető, belépő szintű Porsche Taycan, melynek meghajtása kizárólag a hátsó tengelyen történik, ezáltal gyengébb, de könnyebb is, mint összkerék-meghajtású testvérei. Az egyszerűen csak Taycanként emlegetett típus a negyedik tagja az eddig a Turbo S, Turbo, és 4S jelzésű villanyautókból álló modellcsaládnak.

A vadonatúj változat névleges teljesítménye a standard Performance Battery-vel 240 kW, de az úgynevezett Launch Controllal akár 300 kW-ra is fel tud kúszni. A nagyobb erőhöz tervezett Performance Battery Plus akkumulátorral választva 280 kW-ra nő az alapteljesítmény, aminél 350 kW a plafon, ha csúcsra akarjuk járatni a villanyautót. Az eggyel kevesebb villanymotor természetesen nyomot hagy a gyorsuláson – 5,4 másodperc kell a 100 km/h-s tempó eléréséhez álló helyzetből, ami érezhetően kevesebb, mint a Turbo S 2,8-as, a Turbo 3,2-es, illetve a 4S 4 szekundumos ideje. Az alapváltozat végsebessége is 20 km/h-val alacsonyabb (230 km/h), mint az eddigi leglomhább 4S verzióé.

Ami a belépő Taycan akkucsomagjának kapacitását illeti, alapfelszereltségként egy bruttó 79,2 kWh-s pakkot kapnak a vásárlók, amivel maximum 431 kilométer a WLTP-szerinti hatótáv. Ehelyett kérhetik a bruttó 93,4 kWh-s aksit, ami 484 kilométernyi autózásra elegendő energiával tudja felszívni magát. A Performance Battery 225 kilowattal, a Performance Battery Plus pedig 270 kilowattal villámtölthető a CCS csatlakozón keresztül, így mindkét aksi 5%-ról 80%-ra tölthető mintegy 22 perc alatt.

Az alap szintű Taycanban minden olyan technológia ott lesz, amit a modell 2019-es megjelenítése óta frissítésként megkapott, például a Plug&Charge funkció, amivel kártyák és applikációk nélkül, csatlakoztatás után automatikusan indul a töltés az erre alkalmas töltőoszlopokon, valamint opcionálisan a 22 kW-os fedélzeti töltő, a legújabb vezetéstámogató rendszerek, és a színes Head-Up Display.

A hátul hajtott Taycan a család legalacsonyabb árú tagja, alapfelszereléssel 83.520 euróról indul Németországban, az Egyesült Államokban pedig ez az első változata a sportkocsinak, aminek vételára befért 80.000 dollár alá (a 4S 103.800 dollárba kerül, szóval egy jelentős árkülönbség van közöttük). Az új Porsche Taycan márciusban érkezik meg a kereskedésekbe.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.