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 A Volvo ma egyértelműen kijelentette, hogy a belsőégésű motoros autóknak hosszú távon nincs jövőjük az autópiacon, így 2030-ra hiánytalanul kivezeti ezt a korszerűtlen, és a globális klímaváltozáshoz nagymértékben hozzájáruló technológiát a kínálatából. De, hogy ne csak a szavakban visszhangozzon a cég elkötelezettsége az elektromobilitás iránt, egy leleplezést is tartogatott számunkra a kínai Geely tulajdonában lévő svéd autógyártó: íme a C40 Recharge, az első olyan tisztán elektromos meghajtású Volvo, melynek nincs belsőégésű motorral szerelt változata. A már megvásárolható XC40 Recharge-hoz hasonlóan a C40 is egy magas üléspozíciójú kompakt crossover, de testvérénél alacsonyabb és sportosabb profilt rajzol ki a formaterve, valamint a tető vonalát is jobban elnyújtották a dizájnerek a Volvo újdonságának tervezésekor. Azt is mondhatjuk, hogy igazak voltak a pletykák, tulajdonképpen az XC40 kupésabb változatát tárták elénk a készítők. A stílusirány első ránézésre nagyrészt azonosnak tűnik a két villanyautó között, de számos megoldásban újítottak a tervezők. Elöl például a Volvo vadonatúj pixel-technológiás, 84 pixelből álló LED fényszóróját láthatjuk, ami a szembejövő forgalom észlelése esetén automatikusan elsötétíti a szükséges pixeleket, biztonságosabbá téve az éjszakai közlekedést a távolsági fényszóróval. Hátul a C40 Recharge hivalkodó lámpacsíkja, valamint a hátsóablak és csomagtartó-ajtó kialakítása a hátsó szárnnyal egyetemben látványosan megkülönbözteti a két testvért. A külső dimenziók tekintetében sincs nagy kontraszt, a 4431 mm-es hossz, és a 2035 mm-es szélesség is stimmel, csupán a magasságot nem tudta tartani a C40, amely 690 mm-rel alacsonyabb (1582 mm) a tető íve miatt. Hátul ez 62 mm-rel kisebb fejrészt eredményez, de a csomagtér kapacitása érintetlen, 413 liter. Ehhez 31 liternyi frunk csatlakozik a motorháztető alatt. Az utastér – most először a Volvónál – teljesen bőrmentes lett. Habár a C40 az első olyan Volvo a történelemben, amelyet csak teljesen elektromosnak terveztek, egyelőre még ez a modell is a Geely vállalatcsoport (a Volvo Cars mellett ide tartozik a Polestar, és a Lynk&Co is) univerzális CMA rendszerére épült, azaz lenne helye a belsőégésű motornak, csak épp szükség nincs rá. A meghajtásról két villanymotor gondoskodik, egy elöl, egy hátul, így a crossover összkerék-meghajtásra képes, a gyorsulása 4,9 másodperc 0 és 100 km/h között. Ez ugyanaz a rendszer, mint az elektromos XC40-ben, tehát az összteljesítmény 300 kW (408 lóerő). Az akkumulátorcsomag kapacitása is megmaradt bruttó 78 kWh-n (nettó 75), amelyet teljesen feltöltve körülbelül 420 kilométeres (WLTP) kibocsátásmentes utazásra számíthat a vásárló, ám ez a későbbiekben frissítések által növekedni fog. Vontatni 1500 kilogrammot lehet. Szoftverfrissítéshez már ezt az autót sem kell szervizbe vinni, az over-the-air funkció megoldja, hogy hálózati kapcsolat mellett gombnyomásra letölthető legyen minden újdonság. Hogy ez pontosan milyen előnyökkel szolgál, azt éppen a napokban prezentálta a Volvo az elektromos XC40-re küldött frissítéssel, melyről itt írtunk részletesebben. Az autó töltési képességeit illetően is a jól ismert számok állnak rendelkezésünkre: 80%-os töltöttségi szint eléréséhez egy nagyjából 40 perces villámtöltésre kell készülnünk. Legideálisabb körülmények között 150 kW DC, és 11 kW AC töltési teljesítményt várhatunk a plafonon. Az infotainment-rendszert a Google-lel közösen fejlesztette autójába a Volvo, tehát a már jól ismert Android-alapú felület várja a megrendelőket Google Maps, Google Assistant, és a Google Play Store alkalmazásokkal. A C40 idén ősszel megy gyártásba az XC40 Recharge mellett a ghenti gyárban Belgiumban, a rendelés kezdetéről hamarosan érkezik bővebb információ. Ahogy korábban megírtuk, megvásárlására kizárólag online lesz lehetőség, a Volvo által előre előkészített Care csomaggal, ami tartalmazza a biztosítást, szervizt, garanciát, útszéli segítségnyújtást, és akár otthoni töltési megoldásokat is. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!