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
auto

Volvo C40 Recharge premier: ebből már nincs belsőégésű változat

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

A Volvo ma egyértelműen kijelentette, hogy a belsőégésű motoros autóknak hosszú távon nincs jövőjük az autópiacon, így 2030-ra hiánytalanul kivezeti ezt a korszerűtlen, és a globális klímaváltozáshoz nagymértékben hozzájáruló technológiát a kínálatából. De, hogy ne csak a szavakban visszhangozzon a cég elkötelezettsége az elektromobilitás iránt, egy leleplezést is tartogatott számunkra a kínai Geely tulajdonában lévő svéd autógyártó: íme a C40 Recharge, az első olyan tisztán elektromos meghajtású Volvo, melynek nincs belsőégésű motorral szerelt változata.

A már megvásárolható XC40 Recharge-hoz hasonlóan a C40 is egy magas üléspozíciójú kompakt crossover, de testvérénél alacsonyabb és sportosabb profilt rajzol ki a formaterve, valamint a tető vonalát is jobban elnyújtották a dizájnerek a Volvo újdonságának tervezésekor. Azt is mondhatjuk, hogy igazak voltak a pletykák, tulajdonképpen az XC40 kupésabb változatát tárták elénk a készítők.

A stílusirány első ránézésre nagyrészt azonosnak tűnik a két villanyautó között, de számos megoldásban újítottak a tervezők. Elöl például a Volvo vadonatúj pixel-technológiás, 84 pixelből álló LED fényszóróját láthatjuk, ami a szembejövő forgalom észlelése esetén automatikusan elsötétíti a szükséges pixeleket, biztonságosabbá téve az éjszakai közlekedést a távolsági fényszóróval. Hátul a C40 Recharge hivalkodó lámpacsíkja, valamint a hátsóablak és csomagtartó-ajtó kialakítása a hátsó szárnnyal egyetemben látványosan megkülönbözteti a két testvért.

A külső dimenziók tekintetében sincs nagy kontraszt, a 4431 mm-es hossz, és a 2035 mm-es szélesség is stimmel, csupán a magasságot nem tudta tartani a C40, amely 690 mm-rel alacsonyabb (1582 mm) a tető íve miatt. Hátul ez 62 mm-rel kisebb fejrészt eredményez, de a csomagtér kapacitása érintetlen, 413 liter. Ehhez 31 liternyi frunk csatlakozik a motorháztető alatt. Az utastér – most először a Volvónál – teljesen bőrmentes lett.

Habár a C40 az első olyan Volvo a történelemben, amelyet csak teljesen elektromosnak terveztek, egyelőre még ez a modell is a Geely vállalatcsoport (a Volvo Cars mellett ide tartozik a Polestar, és a Lynk&Co is) univerzális CMA rendszerére épült, azaz lenne helye a belsőégésű motornak, csak épp szükség nincs rá. A meghajtásról két villanymotor gondoskodik, egy elöl, egy hátul, így a crossover összkerék-meghajtásra képes, a gyorsulása 4,9 másodperc 0 és 100 km/h között. Ez ugyanaz a rendszer, mint az elektromos XC40-ben, tehát az összteljesítmény 300 kW (408 lóerő). Az akkumulátorcsomag kapacitása is megmaradt bruttó 78 kWh-n (nettó 75), amelyet teljesen feltöltve körülbelül 420 kilométeres (WLTP) kibocsátásmentes utazásra számíthat a vásárló, ám ez a későbbiekben frissítések által növekedni fog. Vontatni 1500 kilogrammot lehet.

Szoftverfrissítéshez már ezt az autót sem kell szervizbe vinni, az over-the-air funkció megoldja, hogy hálózati kapcsolat mellett gombnyomásra letölthető legyen minden újdonság. Hogy ez pontosan milyen előnyökkel szolgál, azt éppen a napokban prezentálta a Volvo az elektromos XC40-re küldött frissítéssel, melyről itt írtunk részletesebben.

Az autó töltési képességeit illetően is a jól ismert számok állnak rendelkezésünkre: 80%-os töltöttségi szint eléréséhez egy nagyjából 40 perces villámtöltésre kell készülnünk. Legideálisabb körülmények között 150 kW DC, és 11 kW AC töltési teljesítményt várhatunk a plafonon.

Az infotainment-rendszert a Google-lel közösen fejlesztette autójába a Volvo, tehát a már jól ismert Android-alapú felület várja a megrendelőket Google Maps, Google Assistant, és a Google Play Store alkalmazásokkal.

A C40 idén ősszel megy gyártásba az XC40 Recharge mellett a ghenti gyárban Belgiumban, a rendelés kezdetéről hamarosan érkezik bővebb információ. Ahogy korábban megírtuk, megvásárlására kizárólag online lesz lehetőség, a Volvo által előre előkészített Care csomaggal, ami tartalmazza a biztosítást, szervizt, garanciát, útszéli segítségnyújtást, és akár otthoni töltési megoldásokat is.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.