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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A hét elején végre megjelent a 2021-es elektromos autó állami támogatás pályázat kiírása, amely tartogatott néhány meglepetést. A korábbi pletykáknak megfelelően 12 millió forintra emelkedett az alsó sáv, amelyben 2,5 millió forint a támogatás összege, és háromszorosra, azaz 1,5 millióra növekedett a felső sávban igénybe vehető támogatás is, itt azonban maradt a 15 milliós felső határ. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre is összeszedtük már a válaszokat.

A pályázati kiírás három komolyabb meglepetést is tartogatott:

  1. magasabb sávok (14, illetve 17 millió Ft) vonatkoznak a 7 vagy több üléses autókra,
  2. cégek és vállalkozások nem pályázhatnak a most megjelent kiírás szerint,
  3. nem elég a lelkesedés, konkrét megrendelésre van szükség a pályázat benyújtásához.

Az új Citroën ë-C4 a villanyautó-pályázat favoritja lehet

Olvasóink bizonyára lelkesen bújják a kínálatot és próbálják megtalálni az ideális elektromos autót. Ebben próbálunk segíteni az alábbi táblázattal, amelyben összeszedtük a pályázatra jogosult, Magyarországon jelenleg kapható típusokat, azok felszereltségi szintjeit, és feltüntettük a kedvezményes árakat, valamint az akku nettó kapacitását (egyes gyártók a bruttó kapacitással hirdetik modelljeiket, amely megnehezíti az összehasonlítást), sőt, még a WLTP mérési ciklus szerint megadott hatótáv is belefért a táblázatba.

Az árak összegyűjtésénél a cégek honlapján elérhető árlistákat, ahol ilyen nem volt, ott a konfigurátort vettük alapul. Ahol az árlista vagy a konfigurátor tartalmazott ilyet, a kedvezményeket is figyelembe vettük. Arra sajnos nincs lehetőségünk, hogy minden kereskedésbe ellátogassunk személyesen alkudozni, így előfordulhat, hogy néhány modell vagy felszereltségi szint kimaradt a táblázatból, esetleg egyes típusoknál személyesen kedvezőbb árat lehet kialkudni.

Megérkezett a Nissan állami támogatásos ajánlata

Egyes márkák már reagáltak az állami támogatásra, így esetükben biztosnak tekinthető a kedvezményes ár, mások honlapján még a 2020-as támogatás szerinti árlistát találtuk meg. Utóbbi esetben a feltüntetett árakat átszámítottuk a jelenlegi viszonyokra (azaz a támogatás nélkül 11-12 milliós autók árát 2 millióval, a 12-15 sávba eső modellek támogatott árát pedig 1 millió forinttal csökkentettük).

Néhány típus kedvezményes ára csak egy hajszállal lépi túl a 12 milliós árat, ezek esetében a 1,5 milliós támogatással számoltunk. Persze itt is elképzelhető, hogy egy 50 ezer forintos alku után elérhető az 1 millióval nagyobb támogatás.

Egyes gyártók eltérő árat adnak meg a készleten lévő és a gyártásból rendelhető modellekre. Ilyenkor mindig a kedvezőbb (általában a készletes) árral számoltunk. A készletek kimerülése esetén tehát előfordulhat, hogy már csak gyártásból, valamivel magasabb áron érhető el az adott típus.

Jó böngészést kívánunk az árakhoz, a táblázat alatt megtalálhatjátok egyes modellek tesztjét is.

Figyelem: a táblázat kereséssel szűkíthető, a fejlécre kattintva bármelyik szempont alapján sorba rendezhető. A teljes lista a táblázat alján lévő linkre kattintva bontható ki.

Gyakori kérdések a 2021-es elektromos autó vásárlási pályázatról

Villanyautó teszt: BMW iX3

Villanyautó teszt: Citroën ë-C4

Villanyautó teszt: Dacia Spring

Villanyautó teszt: DS 3 Crossback E-Tense

Villanyautó teszt: Honda e

Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq electric (38 kWh)

Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric második kör

Villanyautó teszt: Kia e-Niro 2020 & UVO app

Villanyautó teszt: Kia e-Soul 64 kWh

Villanyautó teszt: Mazda MX-30

Elektromos autó teszt: MINI Cooper SE

Villanyautó teszt: Nissan Leaf e+ 62 kWh

Villanyautó teszt: Opel Corsa-e

Villanyautó teszt: Opel Mokka-e

Villanyautó teszt: Peugeot e-208

Villanyautó teszt: Peugeot e-2008

 

Villámteszt: Škoda Enyaq iV

Villanyautó teszt: Tesla Model 3 SR+ (facelift)

Villanyautó teszt: Volkswagen ID. 3 1st Edition PRO 150 kW

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.