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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Új elektromos autót villantott a Volkswagen

elektromos autó

A Volkswagen április végén megmutatta, miként teszi vonzóvá tisztán elektromos meghajtású ID.-sorozatát a sportosabb vezetés kedvelői számára – az ID.4 GTX a modellcsalád legelső összkerék-meghajtású autójaként mutatkozott be, egyedi dizájnelemekkel megvadítva karosszériáját.

Megjött a sportos Volkswagen ID.4 GTX

Nem titok, hogy a GTX jelölés a márka más villanyautóira is felkerül, például az ID.5-re, de pletykálták az ID.3-ra is, mely jelenleg a MEB-padlólemezes sorozat legkisebb tagja. Könnyen lehet, hogy Ralf Brandstätter vezérigazgató ennek a sportos ferdehátúnak az előfutárát villantotta meg LinkedIn-oldalán: az úgynevezett ID.X állítólag csupán egy koncepció, mely ebben a formában nem megy gyártásba, de valószínűleg megoldásait az ID.3 GTX-ben, vagy pedig a 2024-ben érkező R jelzésű változatban látjuk majd viszont.

Forrás: LinkedIn/Ralf Brandstätter

A 245 kW teljesítményű (329 lóerős) ID.X nemcsak a legerősebb az egész ID.-családban, de a legkönnyebb is, a fejlesztők rejtélyes módon mintegy 200 kilótól tudták megszabadítani az alapmodellt. Ráadásul az akku kapacitása nettó 77 kWh, azaz a legnagyobb, amivel megvásárolhatók a VW elektromos autói.

Valamennyi jelenleg kapható ID.3 hátsókerék-meghajtású, ám ez a sportmasina mind a négy kerekét aktívan használja. Álló helyzetből 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és speciális Drift funkcióval is felprogramozták a mérnökök.

Brandstätter szerint mindez kiválóan prezentálja, hogy mennyire sokoldalú a MEB platform.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.