A Volkswagen április végén megmutatta, miként teszi vonzóvá tisztán elektromos meghajtású ID.-sorozatát a sportosabb vezetés kedvelői számára – az ID.4 GTX a modellcsalád legelső összkerék-meghajtású autójaként mutatkozott be, egyedi dizájnelemekkel megvadítva karosszériáját. Megjött a sportos Volkswagen ID.4 GTX Nem titok, hogy a GTX jelölés a márka más villanyautóira is felkerül, például az ID.5-re, de pletykálták az ID.3-ra is, mely jelenleg a MEB-padlólemezes sorozat legkisebb tagja. Könnyen lehet, hogy Ralf Brandstätter vezérigazgató ennek a sportos ferdehátúnak az előfutárát villantotta meg LinkedIn-oldalán: az úgynevezett ID.X állítólag csupán egy koncepció, mely ebben a formában nem megy gyártásba, de valószínűleg megoldásait az ID.3 GTX-ben, vagy pedig a 2024-ben érkező R jelzésű változatban látjuk majd viszont. Forrás: LinkedIn/Ralf Brandstätter A 245 kW teljesítményű (329 lóerős) ID.X nemcsak a legerősebb az egész ID.-családban, de a legkönnyebb is, a fejlesztők rejtélyes módon mintegy 200 kilótól tudták megszabadítani az alapmodellt. Ráadásul az akku kapacitása nettó 77 kWh, azaz a legnagyobb, amivel megvásárolhatók a VW elektromos autói. Valamennyi jelenleg kapható ID.3 hátsókerék-meghajtású, ám ez a sportmasina mind a négy kerekét aktívan használja. Álló helyzetből 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és speciális Drift funkcióval is felprogramozták a mérnökök. Brandstätter szerint mindez kiválóan prezentálja, hogy mennyire sokoldalú a MEB platform. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!