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 Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) MTI-hez eljuttatott közleményéből megtudhattuk, hogy a mai naptól a tisztán elektromos motorkerékpárok is kaphatnak világoszöld alapszínű rendszámot. Az elektromos autóknál a látványos megkülönböztetés legfontosabb előnye az ingyenes parkolás, amely az elektromos kétkerekűeknél első pillantásra feleslegesnek tűnik, ugyanis a motorkerékpárok a meghajtó motor típusától függetlenül a legtöbb nagyvárosban, sőt gyakran parkolóházakban is ingyenesen parkolhatnak. Fotó: Lévai Gábor Van azonban a zöld rendszámnak további, nagyon fontos, igaz egyelőre ritkábban érvényesülő előnye is. Szmogriadó esetén eddig egyetlen motorkerékpár sem közlekedhetett, ugyanis ezekre a járművekre nem osztanak az autókhoz hasonló környezetvédelmi besorolást. A zöld alapszínű rendszámmal végre megkülönböztethetők lesznek a tiszta üzemű robogók és motorkerékpárok. Ezen kívül motorkerékpárnak minősül néhány 3 és 4-kerekű típus is, például a Renault Twizzy. Ezt a kategóriát eddig mostohán kezelte a hazai szabályozás, az autók és a motorkerékpárok között őrlődve inkább mindkét kategória hátrányait, mintsem azok előnyeit élvezhették. Ezen a gyakorlaton is változtat az elektromos motorkerékpárok zöld rendszámozása, így mostantól a quadok és mopedautók is mentesülnek a regisztrációs adó, a visszterhes vagyonátruházási illeték, a parkolási díj, a szmogriadós közlekedési korlátozás, valamint jövő év elejétől a gépjárműadó megfizetése alól, amely több tízezer forintos megtakarítást jelent a tulajdonosok számára. Horwin CR6 elektromos motorkerékpár teszt Az ITM tájékoztatása szerint jelenleg Magyarországon mintegy 3-400 elektromos motorkerékpár közlekedik (a 3 és 4 kerekű járműveket is beleértve), melyekből körülbelül 150 darabot tesznek ki a hétköznapi értelemben motorkerékpárnak nevezett kétkerekű járművek. A már használatban lévő járművek üzemben tartói az időszakos műszaki vizsgálaton vagy szemlén kérhetik a környezetkímélő besorolást, az új (vagy külföldről használtan hazánkba érkező) járművek pedig már az első forgalomba helyezés során világoszöld alapszínű rendszámot kapnak. Címlapkép: Lévai Gábor Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!