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
auto
2024. 04. 26. péntek

Igazán versenyképes árat kapott a Mercedes EQS

elektromos autó

Az áprilisi premier után tegnap óta már hazánkban is rendelhető a Daimler új luxus limuzinja, a Mercedes EQS. Az autó az S osztály elektromos megfelelője, és a márkára jellemző konzervatív külsővel, illetve egy futurisztikus LCD-be burkolt belsővel látták el a tervezők. A hatalmas aksinak köszönhetően nem csak az árcédulája, a hatótávja is szédületes.

Bemutatkozott a Mercedes-Benz EQS

Külön osztály

Az EQS kétség kívül egy luxusautó, nem csak a szolgáltatások, de a beltér és az anyaghasználat terén is. Az első példányok az Edition 1 csomaggal érkeznek, amely AMG Line külsőt, obszidián-fekete metálfényezést, 21 colos felniket és a gyártó szerint sportosabb belsőt takar. Apropó belső, a jachtoktól kölcsönzött nyílt pórusú diófa elemek Reflex-kék színnel párosulnak az exkluzivitás jegyében. (Tessék nyugodtan a fehér kárpittal rendelni, sokkal barátságosabb, tágasabb, világosabb és elegánsabb tőle a belső tér, mint egy komor feketétől!)

Az autók első példányai már októberben megérkeznek, az EQS 450+ 333 lóerővel 40.235.000 forinttól választható, az összkerékhajtású EQS 580 4MATIC 523 lóerős és 48.697.000 forintba kerül. Később lesz még egy ennél erősebb és drágább 762 lovas kiadás is – ez még fejlesztés alatt áll.

OTA és egyéb nyalánkságok

Az EQS rendelkezik vezeték nélküli frissítés (OTA) funkcióval is, amely képességei az ígéretek szerint folyamatosan bővülni fognak. Később lehetőség lesz egyes funkciók kölcsönzésére, időszakos bérlésére, vagy havi előfizetésére is, de egy későbbi frissítés növeli majd a hátsó kerekek kormányzásnak szögét is az alap 4,5 fokról 10 fokra. Ez utóbbi 10,9 méteres fordulókört ígér, ami egy ekkora tankhajónál igen szép érték.

A drágább változatban, a Hyperscreenre keresztelt első LCD képernyők közül az egyik, felár ellenében, egy 12,3 colos OLED-re cserélhető, a belső levegő tisztaságáról pedig egy 150 focipálya nagyságú felülettel rendelkező szűrőrendszer gondoskodik – ehhez jár még egy exkluzív aktív illatosító, az autónak komponált illattal is. A hangzásról egy 15 hangszórós, 710 wattos Burmester rendszer gondoskodik

Hatalmas aksi + kis légellenállás = nagy hatótáv

Az EQS egyik fontos műszaki paramétere természetesen az autó hatalmas hatótávja. A nettó 107,8 kWh kapacitású akkumulátorcsomag egy rendkívül alacsony 0,20 Cd értékkel párosul, és így az autó a WLTP szabvány szerint akár 770 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel. Később elérhető lesz majd egy kisebb, 90-es aksi is, de tekintve, hogy ez egy luxusautó, tehetősebb ügyfélkörrel, furcsállnák ha ezt sokan választanák.

A maximális töltési teljesítmény 200 kW ami nem rossz, bár egy ekkora akkumulátortól kicsit kevésnek tűnik, a versenytársak ennél sokkal többet is ki tudnak passzírozni kisebb aksikból is. Nem lepődnénk meg, ha később az OTA segítségével tekerne majd még ezen a Mercedes.

Ami viszont tényleg figyelemre méltó az a visszatöltés teljesítménye, hiszen a az összkerékmeghajtású változat akár 290 kW-os regeneratív fékezésre és visszatöltésre is képes – visszatérve az előbbi ponthoz, ebből is látszik, hogy a töltési teljesítményél nem az aksi a szűk keresztmetszet.

Dicséretes az is, hogy a magas ár és a nagy aksi mellé rekord garancia is jár – legalábbis mi még nem láttunk olyan villanyautót, amely akkumulátorára 10 év / 250 ezer kilométer járna, a bevett gyakorlat a 8 év / 160 ezer km. Reméljük ez a lépés a versenytársakat is a garanciaidő növelésére sarkallja.

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.