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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Bemutatkozott és az észak-amerikai kontinensen már rendelhető is a Harley-Davidsonból 2022-ben kivált elektromosmotor-gyártó vállalat, a LiveWire legújabb modellje. Az S2 Mulholland névre keresztelt kétkerekűvel az elektromos cirkálómotorok világába lép be a wisconsini székhelyű cég.

A LiveWire az Amerikai Egyesült Államok legelső tőzsdén bejegyzett, kizárólag villanyhajtású motorkerékpárokra szakosodott vállalata. Neve a 2010-es években bukkant fel először, akkor még a Harley-Davidson fejlesztés alatt álló prototípusát jelölte, amely végül 2019-ben sorozatgyártásba ment a Harley első elektromos motorjaként. A LiveWire különválását követően LiveWire One-ra nevezték át a motort. A cég 2022 tavaszán bemutatta második termékét is, az S2 Del Mart, amely egy vadonatúj műszaki alapra került, és a dizájn tekintetében is eltávolodik a One által kijelölt hagyományosabb úttól.

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

A LiveWire újdonsága a már Európában is forgalmazott S2 Del Mar cirkáló változata, ami azt jelenti, hogy hathüvelykes kormányemelő segítségével a kormányt magasabbra és hátrébb pozicionálták, egyenesebb vezetési pozíciót kínálva a motorosnak. A motorra előre 19 colos, hátulra pedig 17 colos abroncsot szereltek fel.

A körülbelül 195 kilós motorkerékpár teljesítménye 84 lóerő, amivel 60 mérföld/órára (96 km/h közelébe) 3,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből. Az akkumulátor kapacitása 10,5 kWh, ami tele töltve városban 194 kilométeres, autópályán pedig 117 kilométeres hatótávolságot biztosít. Az aksi leggyorsabban körülbelül 78 perc alatt tölthető 20%-ról 80%-ra.

Közleményében a vállalat kiemeli, hogy korábbi termékeihez képest jelentős előrelépést ért el a fenntartható anyagok használatában, az ülés például teljesen kőolajmentes, újrahasznosítható szilikonból készült bőr vagy vinil helyett.

Az Egyesült Államokban 15.999 dollárról indul a motor vételára, és idén csak ott, illetve Kanadában lesz elérhető. 2025-ben azonban egyéb piacokon is várható a megjelenése, így az európai értékesítés is valószínűsíthető.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.