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
auto
2024. 04. 24. szerda

Március 24-én kezdetét vette a NIO kínálatának zászlóshajójaként szolgáló ET7 elektromos szedán sorozatgyártása Hofej városában Kínában. A vállalat nem fog sokat ülni a legyártott autókon, március 28-án hétfőn már a megrendelőknek való kiszállítás is elindul, bár a gyártó hozzáteszi, hogy az átadás üteme régiónként változhat a COVID-19 járvány miatt.

Az ET7-ből két változat elérhető, az egyik a különleges első kiadás támogatások nélkül 526 ezer jüanos (kb. 28 millió forintos) induló vételáron, a másik pedig az alapmodell 448.000 jüanért (kb. 23,9 millió HUF). A vételár legalább 70.000 jüannal (kb. 3,7 millió forinttal) alacsonyabb, ha a vásárló a NIO Battery-as-a-Service akkubérlő szolgáltatását választja.

Minden ET7 duplamotoros, összkerékhajtású, 644 lóerős és 850 Nm nyomatékú hajtásrendszerrel gurul le a gyártósorról, az akku kapacitás azonban háromféle lehet: 75, 100, illetve 150 kWh, ezekkel 500, 700, és 1000 km hatótávra képes az autó, legalábbis a pontatlan NEDC szabvány szerint. A legnagyobb akkus változat egyelőre nem rendelhető.

1000 km hatótávot ígér a NIO ET7

A NIO elmondta, hogy jelenleg a gyártás felfuttatása és a minőség folyamatos megtartása a prioritás. Az ET7 még az idei évben Európában is megjelenik.

Magyarországra jöhetnek az 1000 km hatótávú kínai villanyautók

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.