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 A mai napon egy online eseményen mutatkozott be Európában a Ford E-Transit Custom, amely az 1 tonna teherbírású kisteherautók kategóriájában a világ egyik legnépszerűbb modellje. A bemutató nem csak egy autóról szólt, hanem a folyamatosan fejlődő Ford Pro ökoszisztémáról is, amelyben a Pro nem a Professional, hanem a Productivity rövidítése. A Transit Európa első számú kisteherautója, amely a több mint 50 éves története során a Ford szerint 786 milliárd euróval járult hozzá a kontinens gazdaságához. A Transit nem csak áruszállító, de ezt a modellt használja számos kisvállalkozó, a tetőfedőtől a vízvezeték-szerelőn keresztül a virágárusig. Különösen az elektromos hajtással most bemutatkozott, kisebb, 1 tonnás teherbírással rendelkező Custom változat népszerű a szakemberek körében. Eddig a Ford Mustang Mach-E személyautó mellett a nagy, akár 2 tonnával terhelhető E-Transit jelentette a Ford elektromos kínálatát, és nem véletlenül került a színpadra a Mustang Mach-E is: az E-Transit Custom vezetőfülkéje egy modern személyautót idéz. Kezdjük azzal, hogy az egypedálos vezetés nem megszokott ebben a kategóriában. A tervezéskor különös gondot fordítottak a felhasználók kényelmére, így olyan fontos apróságokra is gondoltak, mint a teljesen vízszintesre dönthető kormánykerék, amely így kis asztalnak is használható, akár egy gyors ebédhez, akár egy laptop alá. Az előrébb tolt első tengely a járművezető számára is kényelmesebb beszállást biztosít. A tágas utastér érdekében az irányváltó karja a kormányoszlopra, az elektronikus kézifék kapcsolója a középkonzolra került, így a padló teljesen sík. Egyszerre három eszköz tölthető USB csatlakozóról, a csomagtérből pedig maximum 2,3 kW-os teljesítményt igénylő elektromos berendezések is megtáplálhatók. A jövő év őszétől Törökországban gyártott Ford E-Transit Custom WLTP hatótávja 380 km, így nem csak városi, utolsó mérföldes kiszállításra alkalmas, hosszabb járatok esetén is képes felvenni a versenyt a dízelmotoros kisáruszállítókkal. A hatótáv növelése érdekében tovább csiszolták az aerodinamikát és modern hőszivattyús fűtési rendszert alkalmaznak. Az AC töltésről 11 kW-os fedélzeti töltő gondoskodik, a DC töltésről pedig annyit tudtunk meg, hogy a 15-80% tartomány visszatöltéséhez 41 perc szükséges, de már 5 perc alatt akár 38 kilométer hatótávot kaphatunk. A tervezésnél alapkövetelmény volt az alacsony padlószint, amely a mélyre helyezett akku miatt a stabilitáshoz, az alacsony tömegközépponthoz is hozzájárul. A saját tömeg csökkentése nem csak a hatótávra hat jótékonyan, de az autó terhelhetőségére is: 1 tonna a maximális teherbírás, amely számos ügyfél számára hatalmas előny. Az 1030 mm-es nyílást felfedő oldalsó tolóajtó is megkönnyíti a rakodást. A mai járművek már nem egyszerű autók, sokkal inkább kerekeken guruló mobiltelefonok. A connected car funkcionalitás már nem csak a prémium személyautók privilégiuma, a technológia megérkezett a haszongépjárművek világába is. A technológia itt már nem csak a komfortot növeli, például az előkondicionált utastérrel, de jelentős munkaidő és költségmegtakarítást is eredményez egy nagyobb flottát üzemeltető vállalat számára. Magánautósként aligha tűnik fontosnak, hogy a kulcsnélküli rendszernek köszönhetően ajtónyitásonként 20 másodpercet meg lehet takarítani azzal, hogy nem kell elővenni és megnyomni a kulcs ajtónyitó gombját. Ha azonban megszámolnánk, hogy egy futár hányszor nyitja ki naponta az ajtót, akkor máris számítanak a másodpercek, fél percek. A flottamenedzser számára hatalmas előnyt és munkaidő-megtakarítást jelent, hogy akár távolról is képes az alkalmazottak kártyáit egyes autókhoz rendelni. A telephelyi és út közbeni töltés mellett az alkalmazottak otthoni töltése is a rendszerbe integrálható, távolról ellenőrizhető a járművek töltöttségi szintje, így nem a járművezetőnek kell a töltéstervezésre koncentrálni. A szoftver nem csak abban segít, hogy az autó töltöttsége mindig a megfelelő szinten legyen, hanem azt is támogatja, hogy lehetőség szerint akkor töltődjön az autó, amikor az energia ára a legkedvezőbb. A Ford Pro azzal is növeli a termelékenységet, hogy egy kézbe fogja össze a járművekkel a szervizelést, a szoftvert, a töltést és a finanszírozást, ezáltal 10-20%-kal képes csökkenteni a járművek teljes birtoklási költségét. A flottamenedzser nem csak a járművezető jogosultságokat kezelheti távolról, hanem időzítheti a szervizelést vagy optimalizálhatja egyes járművek töltését, sőt olyan funkciókat is biztosít a rendszer, amelyek segítségével kielemezhető a járművezetők viselkedése, és ezek az információk felhasználhatók például a továbbképzésekhez. Európába is megérkezett a Ford Pro és az E-Transit 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!