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
auto
2024. 03. 03. vasárnap

Model X hétköznapok #8: mi újság a budapesti Tesla szervizben?

villanyautózás a gyakorlatban

Ebben a sorozatban egy hatéves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Meséltem a bécsi Tesla szerviz rossz hozzállásáról, ahol belül is vastagon porosan, javítás nélkül (sőt, egy extra hibával) adták vissza az autót azzal, hogy nem sikerült reprodukálni a hibát, persze még Győrig sem jutottunk hibajelzés nélkül a hazaúton.

Model X hétköznapok #6: szégyen, ami a bécsi Tesla szervizben történt

Már Bécsből hazafelé beugrottam a budapesti hivatalos Tesla szervizbe megkérdezni, hogy látnak-e esélyt arra, hogy belátható időn belül javítsák az autót. Szóban egy héttel későbbre kaptam is időpontot, amit még aznap délután az applikációban történő bejelentkezés után írásban is megerősítettek.

Takarítás után sajnos az is kiderült, hogy az extra hibát, amit Bécsben ajándékba kaptam, valószínűleg nem csak a vastag koszréteg okozza. Amikor Bécsben leadtam az autót semmi gond nem volt a jobb első ajtóval, de mikor Zsombor hazafelé indult a kocsival, be akartam ülni mellé, hogy pár dolgot megmutassak. Ekkor szembesültünk vele, hogy az ajtót nem tudom kívülről kinyitni. Mikor belülről nyitotta nekem, olyan zajjal nyílt, mintha nagyon be lett volna ragadva, ezért tippeltem elsőre a koszra. Sajnos nem ennyire egyszerű a megoldás, az ajtó mechanizmusával történt valami, a motort hallom, hogy próbálja nyitni, talán a zár szorul és nem engedi. Nyilvánvalóan esélytelen bizonyítani, hogy a szervizben keletkezett ez a hiba, elkönyveltem magamban, hogy ez pénzbe fog kerülni, remélhetőleg nem túl sokba.

Három nap múlva az applikációban megjelent egy előzetes költségbecslés. A hibaüzenetek özönéhez tesztvezetést, a kopogó első féltengelyhez alkatrész-cserét prognosztizálva.

Gyorsan eltelt az egy hét, amíg újra volt autóm, még ha hibás is. Február 22. reggelén leadtam az autót a szervizben, ahol a már egyeztetett hibák mellett kértem, hogy az ajtót is nézzék meg, fel is vették a listára, amit az applikációban én is látok, így nem kellett nekem bepötyögni. Úgy tűnik annak is lehet írásos nyoma, amit szóban mondok el.

Model X hétköznapok #7: TeslaFi

Az autó természetesen a leadást követően szerviz módba került, de a TeslaFi ezúttal is csepegtet némi információt. Ebből tudtam, hogy még aznap beálltak a műhelybe, a műszak végén pedig töltőre is tették (60% körüli töltöttséggel adtam le).

A szervizben töltött második napon az autót hosszabb (kb. 120 km) tesztvezetésre vitték, amit a TeslaFi szintén logolt. Az eredményről érdeklődve azt is megtudtam, hogy az autó bemutatta a hibajelenséget, így Budapestről már biztosan nem kapom vissza azzal, hogy nem sikerült reprodukálni a hibát, semmi gond a kocsival.

Az autó alapos ellenőrzése közben sajnos néhány további kisebb-nagyobb hibára is fény derült, melyek javítására szintén kaptam árajánlatot. A „rejtélyes hiba” diagnosztizálása még folyamatban van, remélem hamarosan a sikeres javításról tudok beszámolni.

Több ismerősöm is viccelődött azzal, hogy mire visszakapom vége az ingyenes Supercharger használatnak Magyarországon. Nos, úgy fest ez a poén valósággá vált, bár engem ez a változás nem érint, az én autómhoz még korlátlan, ingyenes Supercharger használat járt.

Március 9-től fizetni kell a magyar Superchargereknél

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.