Kezdetét vette a Toyota legújabb tisztán elektromos meghajtású modelljének sorozatgyártása Kínában. A bZ3 névre keresztelt elektromos szedán a bZ előtaggal jelölt újgenerációs villanyautó-család második tagja az Európában is forgalmazott bZ4X után, és egyben a márka második modellje az e-TNGA padlólemezen. Forrás: FAW-Toyota A bZ3 az SUV kategóriába gyártott testvérével ellentétben egyelőre csak a kínai piacra épül, ahol legolcsóbban 189.800 jüanért, átszámítva körülbelül 9,8 millió forintért lehet rendelni. Most, hogy legurultak az első vásárlói példányok a futószalagról, a kiszállítás bármelyik pillanatban megkezdődhet. A modell két változatban kapható Kínában, az egyik 135 kW teljesítményű 303 Nm nyomatékkal és 517 km CLTC hatótávolsággal (49,9 kWh akkukapacitással), a másik pedig 180 kW leadására képes 303 Nm forgatónyomaték mellett, hatótávolsága pedig eléri a 616 kilométert a Kínában használatos mérési szabvány szerint (65,2 kWh akkukapacitással). A 4725 mm hosszú, 1835 mm széles, 1475 mm magas, és 2880 mm tengelytávolságú bZ3-hoz a villanymotort, elektronikát, és az akkupakkot a BYD szállítja, a gyártásnak azonban a FAW és a Toyota közös vállalkozása által üzemeltetett New Energy Plant ad otthont, Tiencsin közelében. A közel kétmilió négyzetméteren elterülő létesítménynek évente 200.000 jármű legyártására van kapacitása. Sajtóértesülések szerint a bZ3 Európában is meg fog jelenni, de hivatalos bejelentést egyelőre nem tett erről a Toyota. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!