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
auto
2024. 03. 29. péntek

Hamarosan a Teslákat is lehet otthoni akkunak használni

A Tesla befektetői napjának egy érdekes részlete volt, amikor európai idő szerint úgy hajnali fél kettő magasságában, a kérdezz-felelek résznél az egyik meghívott vendég rákérdezett, hogy tervezi-e a Tesla hogy kétirányú töltővel, azaz V2X képességgel ruházza majd fel járműveit.

Az autógyártó eddig ilyen irányú fejlesztésekről nem beszélt, de most meglepő választ adtak.

Nem csak terv

Akinek esetleg ez a fogalom még új, a V2X elnevezés azon megoldások összefoglaló neve, amelyek segítségével az autónk akkumulátorában tárolt energiát arra is fel tudjuk használni, hogy bizonyos háztartási vagy kemping eszközöket (V2L), esetleg a házunkat (V2H, V2B), egy másik autót (V2V), vagy magát az elektromos hálózatot (V2G) lássuk el árammal. A megoldásnak sok felhasználási területe lehet, a vészhelyzetek áthidalásán át (otthoni áramszünet, lemerült autó kisegítése), az energiakereskedésig.

Anno, a Model 3 gyártásának kezdetén már egyesek felfedezték, hogy a típus egyes áramköri lapján elő vannak készítve és fel vannak címkézve helyek, ahova az ehhez szükséges elektronika kerülhet majd a jövőben, de végül ez annyira nem valósult meg, hogy későbbi revíziókban meg is szűnt ez a jövőbiztos felépítés.

Most viszont egy kérdésre válaszul Drew Baglino, a ki a Tesla egyik alelnöke és talán Musk mögött a második embernek tekinthető a cégnél bejelentette, hogy

a Tesla már készül egy olyan fejlesztéssel, amelynek eredményeképp a következő két évben az összes modelljük alkalmas lesz a V2X szolgáltatásokra.

Baglino arról is beszélt, hogy korábban nem valami előre elhatározott álláspont volt, hogy nem akarják támogatni az ilyen rendszereket, egyszerűen csak nem erre fókuszáltak, sokkal nagyobb és fontosabb kihívások voltak amelyeket meg kellett oldani. A szakember azt is megosztotta, hogy a mérnökeiknek sikerült olyan műszaki megoldást találniuk, amelynek segítségével még olcsóbb is lett az ehhez szükséges elektronika, mint az amit jelenleg használnak.

Forrás: Tesla

Mielőtt azonban egyesek elkezdenek vérmes reményeket táplálni, a hallottak, és az ehhez szükséges technológia elvi ismerete alapján szinte biztosra vesszük, hogy itt hardveres változásról beszélünk, és nem fogják egy egyszerű szoftverfrissítéssel megkapni a V2X képességet a jelenleg forgalomban lévő Teslák.

Musk továbbra is szkeptikus

A cég vezetője, Elon Musk is hozzáfűzte gondolatait a V2G/V2H rendszerekhez, és továbbra is szkeptikus.

Mint elmondta, ő nem hisz benne, hogy tömegesen fogják majd otthoni akkumulátornak használni az autójuk, mert ez nem túl praktikus. Az autó egy közlekedési eszköz, ha pedig az autós elmegy otthonról, akkor hirtelen eltűnik az akku a ház mögül, ahogy ő fogalmazott, kialszanak a fények. Azt viszont elképzelhetőnek tartja, hogy ha valakinek van egy kisebb kapacitású fix akkuja otthon, akkor azt kiegészítheti az autó nagyobb akkupakkja. Így ha az autó elmegy, a ház, illetve a napelemek nem maradnak teljesen akku nélkül.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.