Villanykamionokra vált a betongyár
Helyesbítés: a vállalt hazai jelenlétéről szóló adatok kicsit elavultak voltak, kérésükre pontosítottunk.
A Holcim itthon is jól ismert márka az építőiparban, a svájci cég két cementgyárral (Lábatlan, Miskolc), három kavicsbányával (Abda, Zalaegerszeg, Helyőpapi) és mintegy 30 betonüzemmel rendelkezik hazánkban egy cementgyárat üzemeltet Királyegyházán és egy mészkő- és agyagbányát Bükkösdön, összesen mintegy 150 főt foglalkoztatva.
Most a Volvotól rendeltek 1000 villanyteherautót.
Van miből faragni
A cementgyártás az egyik leginkább CO2 intenzív folyamat az iparban – állítólag minden tonna a nélkülözhetetlen építőipari termékből 900 kg széndioxid kibocsátásával jár. Így nem csoda, hogy a vállalat igyekszik minden lehetséges módon csökkenteni a környezeti terhelést. A klímasemlegességre törekvő programjuk része például egy olyan új beton-premix, amely állítólag 30 százalékkal kisebb CO2 lábnyommal rendelkezik, és tavaly már az eladások 13 százalékát tette ki, de a vállalat zöld programja 2022 végére a 2020-as bázishoz képest az értékesítés volumenében mérve 21 százalékkal csökkentette a széndoxid kibocsátást.
Persze a vállalati PR kicsit mindig megfoghatatlan matematikával gyártja a szép zöld számokat, de ami nagyon is jól látható, és kézzelfogható az az elektrifikáció a flottában.
A Holcim már tavaly szeptemberben bekerült a hírekbe azzal, hogy Németországban 10 darab, 40 tonnás Volvo villanyteherautót vásárolt, amelyek áramellátását részben a vállalat saját német szélfarmja, részben pedig a hálózatból vásárolt zöldenergia biztosítja.

Ám a tavalyi beszerzés eltörpül amellett, amit most jelentettek be. A svájci cég ugyanis
1000 darab tisztán elektromos teherautót rendelt a svéd márkától az európai leányvállalatai számára.
A projekt 2030-ig tart, és a következő évtized elejére a cég a flottavásárlások, illetve bérlések 30 százalékát zéró emissziós teherautókkal képzeli el. A Volvo azt is elárulta, ez az eddigi legnagyobb volumenű megrendelése a zéró kibocsátású termékeire.
Az első 130 darab Volvo FH, illetve FM Electric még az idei utolsó negyedévben megérkezik, és az adott sorozatok dízel verzióit váltják majd a vállalatnál.