Helyesbítés: a vállalt hazai jelenlétéről szóló adatok kicsit elavultak voltak, kérésükre pontosítottunk. A Holcim itthon is jól ismert márka az építőiparban, a svájci cég két cementgyárral (Lábatlan, Miskolc), három kavicsbányával (Abda, Zalaegerszeg, Helyőpapi) és mintegy 30 betonüzemmel rendelkezik hazánkban egy cementgyárat üzemeltet Királyegyházán és egy mészkő- és agyagbányát Bükkösdön, összesen mintegy 150 főt foglalkoztatva. Most a Volvotól rendeltek 1000 villanyteherautót.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 Van miből faragni A cementgyártás az egyik leginkább CO2 intenzív folyamat az iparban – állítólag minden tonna a nélkülözhetetlen építőipari termékből 900 kg széndioxid kibocsátásával jár. Így nem csoda, hogy a vállalat igyekszik minden lehetséges módon csökkenteni a környezeti terhelést. A klímasemlegességre törekvő programjuk része például egy olyan új beton-premix, amely állítólag 30 százalékkal kisebb CO2 lábnyommal rendelkezik, és tavaly már az eladások 13 százalékát tette ki, de a vállalat zöld programja 2022 végére a 2020-as bázishoz képest az értékesítés volumenében mérve 21 százalékkal csökkentette a széndoxid kibocsátást. Rendelhetők a Volvo Trucks új elektromos teherautói Persze a vállalati PR kicsit mindig megfoghatatlan matematikával gyártja a szép zöld számokat, de ami nagyon is jól látható, és kézzelfogható az az elektrifikáció a flottában. A Holcim már tavaly szeptemberben bekerült a hírekbe azzal, hogy Németországban 10 darab, 40 tonnás Volvo villanyteherautót vásárolt, amelyek áramellátását részben a vállalat saját német szélfarmja, részben pedig a hálózatból vásárolt zöldenergia biztosítja. Volvo FH Electric a Waberer’s flottájában. Ám a tavalyi beszerzés eltörpül amellett, amit most jelentettek be. A svájci cég ugyanis 1000 darab tisztán elektromos teherautót rendelt a svéd márkától az európai leányvállalatai számára. A projekt 2030-ig tart, és a következő évtized elejére a cég a flottavásárlások, illetve bérlések 30 százalékát zéró emissziós teherautókkal képzeli el. A Volvo azt is elárulta, ez az eddigi legnagyobb volumenű megrendelése a zéró kibocsátású termékeire. Az első 130 darab Volvo FH, illetve FM Electric még az idei utolsó negyedévben megérkezik, és az adott sorozatok dízel verzióit váltják majd a vállalatnál. Kalifornia az elektromos teherszállítás élére áll Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!