Még idén megérkezik a kívül és belül egyaránt megújult Opel Corsa, amely megkapja a Stellantis csoport új, hatékonyabb hajtásrendszerét, az elődjénél nagyobb akkumulátorral, így a hatótáv 400 kilométer fölé növekszik. A külsőt tekintve a leglátványosabb változás az Opel Vizor márkaarc, de a Corsa felirat is a csomagtérajtó közepére kerül az autó hátulján, valamint megjelenik egy új szín a kínálatban, a Grafik Grey. A beltérben megújul az infotainment rendszer. Az érintőképernyő akár 10 colos is lehet, a korábbinál élesebb képpel és gyorsabb működéssel, valamint online (OTA) frissítéssel. Az újdonságok listáján szerepel a hangvezérlés és vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto mobiltelefon „tükrözés” és vezeték nélküli telefontöltő is, ezen kívül megújul az Intelli-Lux LED® mátrix világítás, amely már 14 LED szegmenssel világít, így az eddiginél is pontosabban „takarja ki” a többi járművet a világítási képből a vakításmentes működés érdekében. Az első pillantásra nem látható, belső változások azonban ezeknél is jelentősebbek. A tisztán elektromos változat megkapja az új, 115 kW (156 Le) maximális teljesítményre és 260 Nm-es forgatónyomatékra képes villanymotort, amelyhez az eddiginél nagyobb, 54 kWh-s bruttó (50,8 kWh nettó) kapacitású akkumulátor is jár, így a WLTP ciklus szerint mért hatótáv 402 km-re növekszik. A kínálatban megmarad a korábbi, az elmúlt években többször továbbfejlesztett a 100 kW (136 Le) teljesítményű hajtáslánc az 50 kWh-s akkuval is, amellyel a hatótáv akár 357 km. A két változat töltési teljesítménye hasonló, a gyári adatok szerint 100 kW-os maximális DC töltési teljesítménnyel, így az akkumulátor mindössze 30 perc alatt feltölthető 20-ról 80%-ra. Tovább fejlődnek a vezetéstámogató rendszerek, többek között új, nagyfelbontású tolatókamera, oldalirányú manőverezést segítő rendszer, gyalogosfelismerő vészfékasszisztens érkezik. A megújulással bemutatkozik az Opel első 48 V-os hibrid hajtásrendszere is. Az elektromos Corsa előző verzióját három éve teszteltük, amint megérkezik hazánkba a megújult változat, azt is kipróbáljuk és bemutatjuk. Villanyautó teszt: Opel Corsa-e Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!