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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Nio az egyik legfelkapottabb kínai villanyautó gyártó, a BYD után talán a legismertebb név az országból. Két lényeges ponton különbözik előbbitől, először is kifejezetten a prémium kategóriát célozza meg, másodszor pedig a legnagyobb kínai autógyártóval szemben, a Nio még mindig veszteséges.

A júniusi tőkebevonás után most kénytelenek voltak embereket is elbocsátani.

Takarékoskodás

Akik figyelik a villanyautózás újkori történetét, azok a sok startup, no meg a Tesla kapcsán megtanulták, hogy az autógyártás, és egy új márka felépítése embertelenül sok pénzbe, sok milliárd dollárba kerül. Egy-egy új autógyártónak pedig évekig, vagy akár egy évtizedig is eltarthat, mire profitot termel, tehát a tulajdonosoknak elég mély zsebekkel kell rendelkezniük.

Nem fogynak Európában a NIO autói, jöhet az újratervezés?

A Nio mostanáig még nem tudott kilépni a veszteséges fázisból, a második negyedévben is 835 millió dollárt buktak, és csak egy újabb júniusi 750 millió dollár körüli arab tőkebevonásnak köszönhetik, hogy 1,8 milliárdos készpénztartalékkal rendelkeztek az időszak végén. A gyártó termékeivel nagy baj nincs, szegmensükben népszerűek és modern technológiákat vonultatnak fel, ám gyártásuk nem elég hatékony és az idei eladások messze elmaradtak az előzetesen megcélzott 240 ezertől – október végén 126 ezernél jártak.

IT offenzívát indított a feltörekvő kínai autógyártó

A cég terjeszkedése is a létszám növelését eredményezte, ráadásul a vállalat rendelkezik egy egyedi, ámde valószínűleg nem olcsó akkucsere szolgáltatással, amelyhez száz számra építik ki az állomásokat. Ha mindez nem lenne elég, a cég a Tesla példáját követve az autóban használt chipek önálló fejlesztésébe is belekezdett, nemrég saját okostelefont mutattak be, és épp most készülnek útjára indítani egy új almárkát.

A vállalat eddig tudta fenntartani a látszatot, hogy minden a tervek szerint alakul, most viszont még a harmadik negyedéves eredmények publikálása előtt 10 százalékos létszámleépítést jelentett be. 3000 embert küldenek el – írja a CnEVPost.

A cég azt is bejelentette, hogy elhalasztanak minden olyan befektetést, amely várhatóan nem termel hasznot a következő három éven belül. A Nio most három márkájának kilenc fő termékére fog fókuszálni, és biztosítani akarják azt is, hogy megfelelő értékesítési és szervizhálózattal rendelkezzenek az igények kielégítésére. Felszámolják azonban az üzletágak közötti duplikált pozíciókat, és növelni akarják a hatékonyságot is. A lépéseket a kemény versennyel magyarázták.

A Deutsche Bank elemzői 200-270 millió dolláros éves megtakarítást várnak a létszámleépítéstől

Bevásárolhatja magát a Nióba a Mercedes?

Megvan hol vágnak nagyot

A bejelentés óta a helyi média már azt is tudni véli, hogy mely területek sínylik meg leginkább a takarékoskodást.

Az értesülések szerint a legnagyobb leépítések a cég mobiltelefonos és akkumulátor üzletágát érintik majd, de alapvetően minden üzletágnak kijut a megszorításokból.

A vállalaton belül már szeptember óta tervezik ezeket a lépéseket, és november elsején a HR osztály el is kezdte az érintett munkatársak egy részének a tájékoztatását.

Késni fog a NIO saját akkumulátora

Ezzel párhuzamosan azonban az is kiszivárgott, hogy a vállalat mekkora gyártási volument céloz meg jövőre, ugyanis már egyeztetett a beszállítókkal a 2024-ben szükséges alkatrészek mennyiségéről. Ezek szerint

a jövő évben 230 ezer autót készül gyártani a vállalat, ami ambiciózus cél, tekintve, hogy idén úgy 155-160 ezer tűnik valószínűnek.

A források ugyanakkor azt is megjegyzik, hogy a kínai autógyártók általában a reálisnál magasabb előrejelzést adnak beszállítóiknak, ám azok a partner eddigi eredményei és termékeinek sikere alapján ettől eltérő saját célokat határozhatnak meg. A Nio jelenleg nyolc modellt kínál, és a tervek szerint 2024-ben nem mutat be új típust, így ezek gyártását és értékesítését kell felfuttatnia. Ugyanakkor jövő év első felében debütál az új almárka, az Alps első típusa, amivel kifejezetten Európát veszik célba, innen a névválasztás (Alpok) is.

1,1 milliárd dollárt fektet a NIO-ba egy arab alapkezelő

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.