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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Nem fogynak Európában a NIO autói, jöhet az újratervezés?

elektromos autó

Európai kereskedőhálózat kialakítását fontolgatja a kínai NIO, melynek hátterében az állhat, hogy az eladások elmaradnak az elvárásoktól – írja a Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.

Kereskedőhálózat kialakításával növelné az értékesítéseket Európában a NIO a Reuters három forrása szerint, annak ellenére, hogy az EU éppen magasabb vámok kiszabását fontolgatja a kínai elektromos járművekre.

A NIO 2021-ben Norvégiában, tavaly októberben pedig Németországban, Hollandiában, Svédországban és Dániában kezdte meg az európai piacra lépést. Az autókat közvetlenül márkaüzletekből vagy online lehet megvásárolni, illetve bérelni.

Újabb kínai kombival találkozhatunk az európai utakon

A Reuters két forrása szerint azonban az értékesítések elmaradnak az elvárásoktól, ezért a vállalat megkezdte a kulcsfontosságú európai piacok kereskedéseinek felmérését. Az egyik forrás szerint a NIO azt tapasztalta, hogy Európának megvannak a maga „sajátosságai”, de ezt nem fejtette ki bővebben. Annyit azonban elárult, hogy a cég további európai országokban kíván terjeszkedni.

A NIO Linkedin bejegyzései szerint Franciaországban, Olaszországban, Svájcban, Ausztriában, valamint Magyarországon toborzott a közelmúltban munkaerőt. Magyarország kissé kakukktojásnak tűnhet Európa legfontosabb autópiacai között, de a magyar álláshirdetéseket valószínűleg az indokolja, hogy Biatorbágyon működik a cég akkucserélő állomásokat összeszerelő üzeme.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

A Reuters harmadik forrása szerint a Nio a „Firefly” projekt keretében egy új, megfizethetőbb áron elérhető elektromosjármű-márkát tervez 2025-től Európába hozni, amelyhez szintén szükség lehet a kereskedőhálózatra. A Reuters véleménye szerint a NIO-ra nehezedő készpénznyomás csökkentése szintén a kereskedőhálózat kialakítása mellett szól, így a kínai cég többet fordíthat kutatásra, valamint az akkumulátorcsere-állomásokra.

K+F központot nyitott a NIO Berlinben

A Reuters érdeklődésére a NIO elmondta, hogy Európában nem változtak márkájuk marketing- és értékesítési módszerein, és elkötelezettek a közvetlen értékesítési hálózat kiépítése mellett, a Firefly projekt esetében viszont figyelembe veszik az európai modellt, azaz a közvetlen értékesítés mellett a kereskedőket is, hozzátéve, hogy a helyi piacnak és a márka fejlődési igényeinek leginkább megfelelő modellt fogják választani.

Kompakt villanyautót fejleszt Európának a NIO

A NIO szeptember végén összesen 137 NIO ház elnevezésű bemutatóteremmel rendelkezett, ebből hatot Európában nyitottak. A NIO házakban nem csak megtekinteni és kipróbálni lehet a NIO autóit, de kávézók és tárgyalótermek is a potenciális vásárlók rendelkezésére állnak.

A NIO EL7 modelljét májusban teszteltük:

Villanyautó teszt: NIO EL7

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.