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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Bevásárolhatja magát a Nióba a Mercedes?

üzlet

A Reuters úgy tudja, hogy személyesen a két cég vezérigazgatói egyeztettek a témában, ám egyelőre a német vállalat igazgatótanácsa ellenáll.

Még nincs végleges döntés.

Pénzért technológiát

A Nio rendkívül sokat költ K+F programjára, és műszaki paraméterei alapján autói a villanyautózás élvonalába tartoznak. Az idén év elején bevezetett NT 2.0 padlólemezük az egyik legmodernebb a piacon, a vállalat már maga tervezi a LiDAR vezérlőchipjét is, és az autóiban rendes alkalmazásbolt indult. Legújabban pedig még egy okostelefont is kifejlesztettek.

A kis autógyártónak azonban ez a feszített tempó rengeteg pénzébe kerül, és akkor még az akkucsere állomások kiépítéséről nem is beszéltünk. A vállalat egyelőre minden negyedévben komoly veszteségeket könyvel el.

IT offenzívát indított a feltörekvő kínai autógyártó

A Mercedesnek is van persze saját villanyautós platformja, viszont a márka elektromos modelljeinek kínai eladásai nem szaggatták darabokra az eladási listákat, így lehetne logikát keresni abban, hogy az Audihoz hasonlóan egy helyi partnert keresnek.

A hírek szerint a megkeresés a Nio részéről érkezett, és korábban már személyesen is tárgyalt William Li a kínai márka, valamint Ola Källenius a Mercedes-Benz vezérigazgatója. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy a németek fáznak a közösködéstől. A Mercedes R&D részlege állítólag attól tart, hogy rombolná a márka imázsát, ha kínai fejlesztésű technológiát használnának, az igazgatótanács pedig amiatt aggódik, hogy mivel az autógyártó két legnagyobb tulajdonosa már most is kínai, egy újabb bevásárlás felboríthatná az egyensúlyt.

Így egyelőre kérdéses, lesz-e valami a frigyből.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.