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
auto
2024. 07. 27. szombat

A BMW igazgatótanácsának gyártástechnológiáért felelős vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy akkutechnológiában előrébb járnak, mint a Tesla, ugyanis ők az akkumulátorgyártás kockázatait megkerülve inkább a tökéletes recept kifejlesztésére törekednek. Ennek a bizonyos receptnek pedig, mely először a BMW Neue Klasse járműcsaládjában kerül felhasználásra 2025-től, a napokban megkezdődött a “próbafőzése” a bajor autógyártó kompetenciaközpontjában.

BMW: a Tesla lemaradt tőlünk akkutechnológiában

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

A BMW Csoport sajtóközleményben jelentette be, hogy elkészültek az első mintacellák a parsdorfi Cell Manufacturing Competence Centre (CMCC) létesítményben abból a 95 mm magas, és 46 milliméter átmérőjű hengeres akkumulátorcellából, amely forradalmi fejlődést ígér a márka elektromos autói számára.

Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a recept, azaz az akkumulátor kémiájának kifejlesztése a München melletti Battery Cell Competence Centre feladata, innen kerül át a 15.000 négyzetméteren elterülő és 80 főt foglalkoztató CMCC-be, ahol a tesztgyártás történik. A folyamat során az akkumulátor tulajdonságait tovább finomítják a sorozatgyártáshoz, majd a kész receptet a beszállítóknak adják, de még a nagy volumenű termelés közben is keresik a lehetőséget a cellák teljesítményének és minőségének a növelésére, illetve a gyártás környezeti lábnyomának és költségének a csökkentésére.

A cellák mintagyártása a CMCC-ben az elektródagyártással kezdődik. Itt az alapanyagot, amely az anódban például grafit, a katódban pedig nikkel-oxidok, gondosan kimért arányban adagolják és keverik össze a kötőanyagokkal és oldószerekkel. Így jön létre az úgynevezett „slurry” (iszap), amellyel a vékony fémfóliákat (réz és alumínium) bevonják, majd kiszárítják. A cellák összeszerelése során a bevont fóliákat hengerelés után összetekercselik és a cellaházba helyezik. A cellákat megtöltik elektrolittal, majd feltöltik őket, és végül ellenőrzik a működőképességet és a minőséget.

A folyamatot a BMW rövid videójában is láthatjuk:

A Neue Klasse család első tagja szeptemberben mutatkozott be koncepció formájában, a modell első példányai a debreceni BMW-gyár futószalagjairól fognak kigördülni.

Megmutatta forradalmi újdonságát a BMW, amit hazánkban fog gyártani

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.