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
auto
2024. 04. 17. szerda

A BMW igazgatótanácsának gyártástechnológiáért felelős vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy akkutechnológiában előrébb járnak, mint a Tesla, ugyanis ők az akkumulátorgyártás kockázatait megkerülve inkább a tökéletes recept kifejlesztésére törekednek. Ennek a bizonyos receptnek pedig, mely először a BMW Neue Klasse járműcsaládjában kerül felhasználásra 2025-től, a napokban megkezdődött a “próbafőzése” a bajor autógyártó kompetenciaközpontjában.

BMW: a Tesla lemaradt tőlünk akkutechnológiában

A BMW Csoport sajtóközleményben jelentette be, hogy elkészültek az első mintacellák a parsdorfi Cell Manufacturing Competence Centre (CMCC) létesítményben abból a 95 mm magas, és 46 milliméter átmérőjű hengeres akkumulátorcellából, amely forradalmi fejlődést ígér a márka elektromos autói számára.

Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a recept, azaz az akkumulátor kémiájának kifejlesztése a München melletti Battery Cell Competence Centre feladata, innen kerül át a 15.000 négyzetméteren elterülő és 80 főt foglalkoztató CMCC-be, ahol a tesztgyártás történik. A folyamat során az akkumulátor tulajdonságait tovább finomítják a sorozatgyártáshoz, majd a kész receptet a beszállítóknak adják, de még a nagy volumenű termelés közben is keresik a lehetőséget a cellák teljesítményének és minőségének a növelésére, illetve a gyártás környezeti lábnyomának és költségének a csökkentésére.

A cellák mintagyártása a CMCC-ben az elektródagyártással kezdődik. Itt az alapanyagot, amely az anódban például grafit, a katódban pedig nikkel-oxidok, gondosan kimért arányban adagolják és keverik össze a kötőanyagokkal és oldószerekkel. Így jön létre az úgynevezett „slurry” (iszap), amellyel a vékony fémfóliákat (réz és alumínium) bevonják, majd kiszárítják. A cellák összeszerelése során a bevont fóliákat hengerelés után összetekercselik és a cellaházba helyezik. A cellákat megtöltik elektrolittal, majd feltöltik őket, és végül ellenőrzik a működőképességet és a minőséget.

A folyamatot a BMW rövid videójában is láthatjuk:

A Neue Klasse család első tagja szeptemberben mutatkozott be koncepció formájában, a modell első példányai a debreceni BMW-gyár futószalagjairól fognak kigördülni.

Megmutatta forradalmi újdonságát a BMW, amit hazánkban fog gyártani

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.