A Tesla nem győzi cáfolni az érkező Model Y frissítés hírét.
A pletykák viszont nagyon makacsul tartják magukat, és nem feltétlenül mondanak ellent a hivatalos kommunikációnak.
Nem zörög a haraszt?
Elon Musk már nem először cáfolja az X-en, hogy 2024-ben Model Y frissítés érkezne a kereskedésekbe – most a hétvégén is így tett a Tesla vezetője. Gyakorlatilag a Highland kódnéven fejlesztett Model 3 ráncfelvarrás tavaly szeptemberi premierje óta megy a találgatás, mikor érkezhet az Y nagyobb megújulása is, és korábban a beszállítóktól úgy lehetett tudni, hogy a szedánhoz képest egy évvel később érkezik a Juniper belső néven futó fejlesztés.
No Model Y “refresh” is coming out this year.
I should note that Tesla continuously improves its cars, so even a car that is 6 months newer will be a little better.
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2024
A Model Y a Model 3-hoz képest 2,5 évvel később, 2020 elején került gyártásba, és ahogy arra Musk emlékeztet posztjában, az autóik folyamatosan frissülnek, nem csak szoftveresen, hardveresen is. Hogy pontosan mennyi minden változott a világ legnépszerűbb elektromos autójában a gyártás megkezdése óta, arról itt írtunk részletesen.
Az ismét megválaszolt és cáfolt feltételezés, miszerint a nyáron a boltokba kerül az új változat, egyébként nincs kimondottan ellentétben a legfrissebb pletykákkal.
Az elmúlt napokban ugyanis, kínai beszállítói körökből azt lehetett hallani, hogy júliusban megkezdődik az új alkatrészek szállítása gyártói validálásra. Ez hozzáértők szerint nagyjából félévvel a piaci bevezetés előtt szokásos a ráncfelvarrásoknál, így valószínű egy 2025 Q1-es termékbevezetés.
Természetesen ezek is lehetnek téves értesülések, szándékos félrevezetések, vagy ahogy már többször megtörtént, az is előfordulhat, hogy valaki valós terveket tudott meg, de az autógyártó addig még kétszer átgondolhatja a stratégiáját.
A Model Y frissítésétől az új Model 3-ban bevezetett külső és belső dizájn elemeket várhatjuk leginkább, de további részleteket valószínűleg majd az újdonság tényleges érkezése előtt tudhatunk meg. A Q1-es időintervallum egyébként pont egy évvel követné az új Model 3 amerikai premierjét, amely négy hónappal az európai és kínai bemutató után valósult meg.
Bár a legnagyobb darabszámban eladott személyautó címéről valószínűleg a féléves mérlegnél le kell mondani a típusnak, az Y még mindig az első a villanyautók között. Április végéig 331 ezer darab kelt el belőle, ami 6,5 százalékos visszaesésnek felel meg.