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 A Volkswagen úgy számol, hogy hatalmas összegbe, 1,5 milliárd euróba kerülhet a cégnek idén, hogy előreláthatólag nem fogja teljesíteni az EU idén életbe lépett szigorúbb környezetvédelmi normáit – írja az ANE. Ez nem mind büntetés lesz. Több villanyautót kell eladniuk Rolf Woller, a Volkswagen Csoport befektetői kapcsolatainak vezetője a minap egy telekonferencián beszélt arról, hogy mennyibe kerülnek majd a vállalatnak a 2025-ben bevezetett új CO2 normák. A vezető szerint a 1,5 milliárdos összegben benne vannak a várt büntetések, de azt is hozzáadták, hogy mennyibe kerül nekik, hogy a több hasznot hozó belső égésű motoros autók helyett több, alacsonyabb profittal gyártott elektromosat kell értékesíteniük. Az új kibocsájtási szabályokra 2019 óta volt ideje felkészülni az autógyártóknak, ami a BMW szerint elég idő volt, ők készen állnak, és hasonlóan vélekedett Carlos Tavares is, mielőtt elküldték a Stellantistól. Mint ördög a tömjénfüsttől, úgy félnek az autógyártók a 2025-ös CO2 szabályoktól Az európai autógyártók érdekképviselete (ACEA) azonban nem ért egyet ezzel, úgy gondolja, ki kellene tolni a határidőt pár évvel, különben összesen akár 15 milliárd eurót is fizethetnek tagvállalatai. A Volkswagen Csoport eladásaiban tavaly 8,3 százalékot tettek ki a tisztán elektromos autók, ám különböző számítások szerint ezt 20-30 százalék közé kellene növelniük idén, hogy ne kelljen büntetést fizetniük. Megint a Teslának fizetnek a nagy autógyártók, hogy ne kapjanak büntetést Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!