PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTklMjAlMjAlMjAlMjAlMjBLw7ZzesO2bsO2bSEiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JTIwJTIwJTIwJTIwJTIwS8O2c3rDtm7Dtm0hJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Öt nagy autógyártó jelentkezett be, hogy idén a Tesla segítségét kéri az Európai Unió új CO2 kritériumainak teljesítéséhez. Bár biztosan nem szívesen fizetnek egy versenytársnak, anyagilag megéri az üzlet. Az ajtó még nyitva áll mások előtt is. Kvóta-biznisz Az Európai Unió idén életbe lépő új szén-dioxid-kibocsátási határértékei kapcsán már több elemző előre jelezte, hogy lesznek olyan autógyártók, amelyek nem fogják tudni teljesíteni az előírásokat és kénytelenek lesznek külső segítséget kérni, ha el akarják kerülni a drága büntetéseket. Az új szabályozásról tavaly év végén írtunk (link a cikk alján), és már akkor is egyértelműnek tűnt, hogy kik lehetnek bajban. Most egy az Unió által nyilvánosságra hozott friss, január 6-i dokumentum szerint már biztos, hogy a Ford, a Mazda, a Stellantis, a Subaru és a Toyota 2025-ben a Teslával szövetkezik, hogy elkerüljék a büntetést. Az autógyártóknak az éves flotta átlag, azaz az Unió területén eladott új autóik kibocsátása után kellene büntetést fizetniük, amennyiben nem teljesítik az előírásokat. Ennek összege autónként és a határérték feletti kibocsátás mértékének megfelelően minden extra gramm CO2 után 95 euró, amely összességében milliárdos tétel is lehet. Ezt azonban elkerülhetik, ha megállapodnak a flottájuk egyesítéséről olyan piaci szereplőkkel, akik nagyon jól állnak és bőven belefér nekik az átlaguk lerontása. Ez praktikusan a Teslát és a Volvót jelenti idén. Az Automotive News Europe összefoglalója szerint nem biztos, hogy más nem csatlakozik ehhez a csoporthoz, ugyanis február 5-ig van lehetőség még a flották összevonására. A BMW Csoport és a Volkswagen Csoport jelenleg úgy érzi, nekik nem fog problémát okozni a határértékek teljesítése, így nem kell hasonló megoldáshoz folyamodniuk. Wolfsburg egyébként úgy számol, hogy idén 25 százalékra kell növelniük villanyautó-eladásaikat a határértékek teljesítéséhez. Mint ördög a tömjénfüsttől, úgy félnek az autógyártók a 2025-ös CO2 szabályoktól Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!