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
auto

12 százalékkal csökkentek tavaly a Stellantis eladásai

elektromos autó piac
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

12 százalékkal, 5,4 millióra csökkentek a Stellantis 2024-es eladási számai, ami könnyen lehet, hogy akár több helyezéssel is visszább vetheti majd a vállalatot az autógyártók globális rangsorában.

Az igazán rossz eredmények Amerikából érkeztek, de Dél-Amerikát kivéve sehol nem volt fáklyásmenet a tavalyi évük.

Visszaesés

A Stellantis 2024-ben 5,415 millió autót adott el a világon, ami 12 százalékos csökkenésnek felel meg, de a legjobban az amerikai visszaesés fájhat a konszernnek

Stellantis 2024 2023 Változás
Észak-Amerika 1.432.000 1.903.000 -25%
Európa 2.576.000 2.814.000 -8%
Közel-Kelet és Afrika 422.000 443.000 -5%
Dél-Amerika 912.000 879.000 +4%
Ázsia 62.000 102.000 -39%
Maserati 11.300 26.600 -58%
Összesen: 5.415.000 6.168.000 -12%

Technikailag ugyan százalékosan rosszabb eredmény ennél az ázsiai értékesítés közel 40, illetve a külön listázott Maserati márka majd 60 százalékos csökkenése, de itt eleve relatív alacsony darabszámokról beszélünk.

Észak-Amerikában azonban a 25 százalékos mínusz azt jelenti, hogy mintegy félmillió vásárlót veszítettek.

Európában 8 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában 5 százalékkal csökkent az értékesítés, egyedül Dél-Amerika szerepelt jól, ám a +4% csak 33 ezer darabos növekedést jelent, ami nem tudta kompenzálni a többi régió kiesését.

A vállalat pozitívan értékeli az új C3 és ë-C3 rendeléseit, amelyre 90 ezren adták voksukat, valamint az új STLA Medium platformon érkező Peugeot 3008 és 5008, valamint Opel Grandland iránti 140 ezres keresletet. Kiemelték még a Citroën C3 Aircross, Opel Frontera és a Fiat Grande Panda érkezését is. Ezek idén segíthetik az (európai) eladásokat.

Szintén megemlítik, hogy a tavaly nagy galibát okozó amerikai raktárkészleteket a negyedik negyedévben 80 ezer darabbal 300 ezerre csökkentették.

A cég a villanyautó-eladásairól nem közölt számokat.

Megkapta hazai árát az Opel eddigi legolcsóbb villanyautója

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás