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 12 százalékkal, 5,4 millióra csökkentek a Stellantis 2024-es eladási számai, ami könnyen lehet, hogy akár több helyezéssel is visszább vetheti majd a vállalatot az autógyártók globális rangsorában. Az igazán rossz eredmények Amerikából érkeztek, de Dél-Amerikát kivéve sehol nem volt fáklyásmenet a tavalyi évük. Visszaesés A Stellantis 2024-ben 5,415 millió autót adott el a világon, ami 12 százalékos csökkenésnek felel meg, de a legjobban az amerikai visszaesés fájhat a konszernnek Stellantis 2024 2023 Változás Észak-Amerika 1.432.000 1.903.000 -25% Európa 2.576.000 2.814.000 -8% Közel-Kelet és Afrika 422.000 443.000 -5% Dél-Amerika 912.000 879.000 +4% Ázsia 62.000 102.000 -39% Maserati 11.300 26.600 -58% Összesen: 5.415.000 6.168.000 -12% Technikailag ugyan százalékosan rosszabb eredmény ennél az ázsiai értékesítés közel 40, illetve a külön listázott Maserati márka majd 60 százalékos csökkenése, de itt eleve relatív alacsony darabszámokról beszélünk. Észak-Amerikában azonban a 25 százalékos mínusz azt jelenti, hogy mintegy félmillió vásárlót veszítettek. Európában 8 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában 5 százalékkal csökkent az értékesítés, egyedül Dél-Amerika szerepelt jól, ám a +4% csak 33 ezer darabos növekedést jelent, ami nem tudta kompenzálni a többi régió kiesését. A vállalat pozitívan értékeli az új C3 és ë-C3 rendeléseit, amelyre 90 ezren adták voksukat, valamint az új STLA Medium platformon érkező Peugeot 3008 és 5008, valamint Opel Grandland iránti 140 ezres keresletet. Kiemelték még a Citroën C3 Aircross, Opel Frontera és a Fiat Grande Panda érkezését is. Ezek idén segíthetik az (európai) eladásokat. Szintén megemlítik, hogy a tavaly nagy galibát okozó amerikai raktárkészleteket a negyedik negyedévben 80 ezer darabbal 300 ezerre csökkentették. A cég a villanyautó-eladásairól nem közölt számokat. Megkapta hazai árát az Opel eddigi legolcsóbb villanyautója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!