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 Bár az autógyártás kapcsán gyakran hegesztésekre, szegecsekre, csavarokra gondolunk, a ragasztás sem ritka megoldás egyes alkatrészek rögzítésénél. Ez is ugyanúgy tud gyártási hibás lenni. Total recall A visszahívás dokumentációja szerint a problémát az ajtók felett húzódó cantrail nevű burkolati elem okozza, amely egy pár centi széles, elnyújtott A-betűre emlékeztető acéllemez a kocsi profilján. Pirossal emeltük ki a hibás alkatrészt. A cég mérnökei idén január elején, a javítási naplók rendes átvizsgálása során lettek figyelmesek egy az alkatrész részleges leválásáról szóló jelentésre, amelynek kapcsán kísérletekbe kezdtek és tovább figyelték a bejövő esetszám alakulását is. Január végén kaptak értesítést egy újabb hasonló esetről, február közepén pedig már az amerikai közúti biztonságáért felelős NHTSA figyelmeztette a céget egy vásárlói panaszra. A vállalat március 11-én zárta le belső vizsgálatát és a flotta önkéntes visszahívása mellett döntött. Március 14-ig 151 olyan garanciális javítást találtak, amelynek köze lehet ehhez a problémához. A ragasztás hibájából fakadó balesetről, sérülésről, vagy halálesetről nincs tudomása cégnek, de az esetlegesen elváló acéllemez potenciális veszélyforrás a közlekedés többi résztvevője számára. A visszahívásban az összes, 2025 február 27-ig legyártott Cybertruck érintett, ami 46.096 darabot jelent. Mivel a pickup tavalyi eladásait 35-38 ezer közé becsülik a korábbi írásainkban idézett források, így ez azt is jelenti, hogy 2025-ben nagyjából havi 5000 darab készül az elektromos pickupból. A Tesla tájékoztatása szerint az eddigi esetszám alapján arra számítanak, hogy az átvizsgálás során a flotta nagyjából 1 százalékánál találnak majd ragasztási hibát. A Cybertruck gyártása 2023 novemberében kezdődött, azóta ez a típus nyolcadik visszahívása. Három esetben a cég egyéb típusait is érintő szoftverfrissítésről volt szó. Fizikai hibát találtak viszont a gázpedál egy alumínium díszítőeleménél, amelyet egy csavarral kellett rögzíteni, bizonyos példányoknál túlfeszültség tudta károsítani az ablaktörlő motorját, amely cserére szorult, két tucat autónál pedig az invertert kellett kicserélni. Tavaly nyáron a vitorlának nevezett oldalsó burkolati elemnél találtak hasonló hibát. A mostani esethez a leginkább hasonló az a tavaly nyáron feltárt hiba, amit a plató feletti oldalsó burkolat hasonló ragasztási problémája okozott. Ezt 9500 autónál orvosolták. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!