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
auto

Megszületett a megoldás? Így oldhatja meg a Mercedes az EQA és az EQB akkuproblémáit

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

FRISSÍTÉS 2025.05.15.: Cikkünket frissítettük hazai márkaképviselet válaszával.

33.705 EQA-t és EQB-t kénytelen visszahívni a Mercedes-Benz, mert tűzveszély merült fel a két típus egyik akkuváltozatánál.

Ez még februárban derült ki, ám most megszületett a megoldás is, ami a gyártónak filléres huszárvágás, a tulajdonosoknak viszont igen kellemetlen kompromisszum lesz.

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

Visszahívás

Az EQA 250+ és EQB 250+ modellek visszahívására a kínai Farasis akkugyártó hibás cellái miatt kerül sor – ezzel a céggel az autógyártó még 2020 nyarán kötött stratégia megállapodást, azóta pedig több típusba is szállítanak nekik akkumulátorokat.

A visszahívási hullámot az amerikai NHTSA, a közúti közlekedés biztonságáért felelős szövetségi hatóság indította el még január végén, amikor weboldalán közzétette a gyártó által bejelentett önkéntes akciót, ami a tengerentúlon 7362 darab, a 2022-2025-ös modellévekbe tartozó EQB 250, EQB 300 4MATIC és EQB 350 4MATIC modellt érint.

Plug & Charge à la Mercedes – csak bedugom az autómat és már indulok is

Az akkor közzétett dokumentumok szerint a Mercedes-Benzhez először 2023 és 2024 során érkeztek kínai jelentések, ami miatt 2024 júniusában az ázsiai ország hatóságaival együttműködve belső vizsgálatot kezdett a vállalat.

A vizsgálat megállapította, hogy az EB330-as akkupakk korai gyártásnak bizonyos problémái és a töltőhálózatban tapasztalható egyes, különleges körülmények, vagy az akkupakkot érő külső behatások együttese okozhatta a tűzeseteket. Mivel nem tudták kizárni, hogy ezek a körülmények Kínán kívül is fennállhatnak, ezért elővigyázatosságból globális visszahívás mellett döntöttek.

Akkor még csak annyit tudott tanácsolni a vállalat a tulajdonosoknak, hogy amíg megtalálják a megoldást, ne töltsék 80 százalék fölé az autót.

Az európai visszahívást február közepén jelentették be.

Korlátozva

Az érintett akkupakk, úgy tudni, a Farasis bruttó 73,5/nettó 70,5 kWh kapacitású gyártmányai, amelyeket 2021 december 13 és 2024 január 24 között szereltek EQA és EQB típusokba. Ezek a mi piacunkon 250+ típusjelzéssel kerültek forgalomba – a kisebbik változatot egy éve teszteltük.

A februárban bejelentett visszahívásnak idő közben egy a szervizekben feltöltött szoftverfrissítés lett a megoldása, ám a JESMB és MBPassion nevű német, a márkával foglalkozó weboldalakhoz eljutott gyártói tájékoztatás sokaknál kiverheti a biztosítékot.

A Mercedes-Benz ugyanis úgy döntött, hogy nem cseréli ki az akkupakkokat, hanem szoftveresen lekorlátozza ezeket az autókat. A korlátozások a töltési teljesítményt és az akkukapacitást érintik.

A két oldal birtokába jutott, a gyártó által kiadott tájékoztató anyag szerint az AC töltés teljesítményét nem érinti a korlátozás, ám a DC villámtöltés 10-80 százalékos ideje 10-15 perccel is megnőhet, ami praktikusan

a saját tesztünkben mért 38 perc helyett 48-53 perces töltési időt jelent.

A Mercedes-Benz lekorlátozza az akkupakk elérhető, nettó kapacitását is, amelynek mértékét az autó futásteljesítményétől teszi függővé.

50 ezer kilométer alatt 5 százalékot, 100 ezer kilométerig 8 százalékot, 160 ezer kilométerig bezárólag pedig 11 százalékot veszítenek a tulajdonosok, ami a gyakorlatban 25-55 kilométer hatótávcsökkenést jelent.

Megkérdeztük a Mercedes-Benz hazai képviseltét, hogy információik szerint hány autó érintett hazánkban, valamint arra is kíváncsiak voltunk, hogy ezek a korlátozások csak időszakosak, amíg az akkupakk cseréjére sor kerül, vagy a német blogok információnak megfelelően véglegesek-e.

Válaszukat várjuk és közzétesszük.

FRISSÍTÉS 2025.05.15.: a hazai márkaképviselet tájékoztatása szerint hazánkban egyetlen példány van az érintett járművekből. Azt a sajtóértesülést, miszerint a cég szoftveresen orvosolja a problémát, nem tudták megerősíteni, arról pedig nem tudnak tájékoztatást adni, hogy lesz-e akkucsere.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás