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
auto

Megszületett a megoldás? Így oldhatja meg a Mercedes az EQA és az EQB akkuproblémáit

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

FRISSÍTÉS 2025.05.15.: Cikkünket frissítettük hazai márkaképviselet válaszával.

33.705 EQA-t és EQB-t kénytelen visszahívni a Mercedes-Benz, mert tűzveszély merült fel a két típus egyik akkuváltozatánál.

Ez még februárban derült ki, ám most megszületett a megoldás is, ami a gyártónak filléres huszárvágás, a tulajdonosoknak viszont igen kellemetlen kompromisszum lesz.

Visszahívás

Az EQA 250+ és EQB 250+ modellek visszahívására a kínai Farasis akkugyártó hibás cellái miatt kerül sor – ezzel a céggel az autógyártó még 2020 nyarán kötött stratégia megállapodást, azóta pedig több típusba is szállítanak nekik akkumulátorokat.

A visszahívási hullámot az amerikai NHTSA, a közúti közlekedés biztonságáért felelős szövetségi hatóság indította el még január végén, amikor weboldalán közzétette a gyártó által bejelentett önkéntes akciót, ami a tengerentúlon 7362 darab, a 2022-2025-ös modellévekbe tartozó EQB 250, EQB 300 4MATIC és EQB 350 4MATIC modellt érint.

Plug & Charge à la Mercedes – csak bedugom az autómat és már indulok is

Az akkor közzétett dokumentumok szerint a Mercedes-Benzhez először 2023 és 2024 során érkeztek kínai jelentések, ami miatt 2024 júniusában az ázsiai ország hatóságaival együttműködve belső vizsgálatot kezdett a vállalat.

A vizsgálat megállapította, hogy az EB330-as akkupakk korai gyártásnak bizonyos problémái és a töltőhálózatban tapasztalható egyes, különleges körülmények, vagy az akkupakkot érő külső behatások együttese okozhatta a tűzeseteket. Mivel nem tudták kizárni, hogy ezek a körülmények Kínán kívül is fennállhatnak, ezért elővigyázatosságból globális visszahívás mellett döntöttek.

Akkor még csak annyit tudott tanácsolni a vállalat a tulajdonosoknak, hogy amíg megtalálják a megoldást, ne töltsék 80 százalék fölé az autót.

Az európai visszahívást február közepén jelentették be.

Korlátozva

Az érintett akkupakk, úgy tudni, a Farasis bruttó 73,5/nettó 70,5 kWh kapacitású gyártmányai, amelyeket 2021 december 13 és 2024 január 24 között szereltek EQA és EQB típusokba. Ezek a mi piacunkon 250+ típusjelzéssel kerültek forgalomba – a kisebbik változatot egy éve teszteltük.

A februárban bejelentett visszahívásnak idő közben egy a szervizekben feltöltött szoftverfrissítés lett a megoldása, ám a JESMB és MBPassion nevű német, a márkával foglalkozó weboldalakhoz eljutott gyártói tájékoztatás sokaknál kiverheti a biztosítékot.

A Mercedes-Benz ugyanis úgy döntött, hogy nem cseréli ki az akkupakkokat, hanem szoftveresen lekorlátozza ezeket az autókat. A korlátozások a töltési teljesítményt és az akkukapacitást érintik.

A két oldal birtokába jutott, a gyártó által kiadott tájékoztató anyag szerint az AC töltés teljesítményét nem érinti a korlátozás, ám a DC villámtöltés 10-80 százalékos ideje 10-15 perccel is megnőhet, ami praktikusan

a saját tesztünkben mért 38 perc helyett 48-53 perces töltési időt jelent.

A Mercedes-Benz lekorlátozza az akkupakk elérhető, nettó kapacitását is, amelynek mértékét az autó futásteljesítményétől teszi függővé.

50 ezer kilométer alatt 5 százalékot, 100 ezer kilométerig 8 százalékot, 160 ezer kilométerig bezárólag pedig 11 százalékot veszítenek a tulajdonosok, ami a gyakorlatban 25-55 kilométer hatótávcsökkenést jelent.

Megkérdeztük a Mercedes-Benz hazai képviseltét, hogy információik szerint hány autó érintett hazánkban, valamint arra is kíváncsiak voltunk, hogy ezek a korlátozások csak időszakosak, amíg az akkupakk cseréjére sor kerül, vagy a német blogok információnak megfelelően véglegesek-e.

Válaszukat várjuk és közzétesszük.

FRISSÍTÉS 2025.05.15.: a hazai márkaképviselet tájékoztatása szerint hazánkban egyetlen példány van az érintett járművekből. Azt a sajtóértesülést, miszerint a cég szoftveresen orvosolja a problémát, nem tudták megerősíteni, arról pedig nem tudnak tájékoztatást adni, hogy lesz-e akkucsere.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás